Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ofis
#1
Herkese merhaba. Forumu uzun süredir takip etmeme rağmen bu ilk paylaşımım. Daha yeniyim desem yeridir. Çalıştığım ofisi modellemek istedim. Ancak sizlerinde gördüğü üzere bazı eksiklikler ya da hatalar var. Şimdi öncelikle sormak istediğim konu yerdeki parke ve şöminedeki tuğlalar. Yönlerini bir türlü ayarlayamadım. Ben düzeltiyorum kamera açısına göre kendi yön değiştiriyor. İkinci olarak gördüğünüz gibi ışık problemi. Vraylight kullandım ama çok fazla ışık da denedim. İç mekanda ışık olarak ne önerirsiniz? Son olarak render ve jpeg arasında çok fark oluyor. Bu normal midir?İlk seferde çok fazla soru sordum kusura bakmayın. Verdiğiniz vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler. İşten dolayı cevaplarda gecikebilirm. Kusura bakmayın. İyi forumlar..
3dmax , vray kullanılarak 2-3 günde aslına sadık kalarak modellenmiştir.
sahnede koltuk,perde,monitör,saat ve telefon hazırdır.



Cevapla
#2
Hoşgeldin öncelikle, mesajın en altında kullanıcı albümü oluşturma ve albümdeki resimleri mesajlara ekleme ile ilgili videoyu izleyebilirsen bundan sonra resim ekleme konusunda sıkıntı yaşamazsın.

Çalışmaların hiç fena değil, eline sağlık. Sorularına cevaplara gelirsek:

1. O materyaller kamera açısına göre nasıl öyle dönmüş, açıkçası hiç başıma gelmedi. Ama şunu söyleyeyim, materyal atadığın obje neyse ona tıklayıp modifier'den UVW Map'i seçerek sorununa çözüm bulabilirsin. Mesela zemin gibi düz bir yer için UVW Map'in "Planar" seçeneğine tıklayacaksın. Küp şekilde olan objeler için "Box" seçeneğine tıklayacaksın. Bu arada UVW Map'de "Real-world map size" tikliyse tikini kaldırmalısın. Sonrasında Length/Width/Height değerleri ile atadığın kaplamayı genişletebilir, küçültebilir uzatabilirsin. UVW Map Modifier'i [+] şeklinde kapalı gözükür modifier list'te. Eğer o sekmeyi açarsan "Gizmo" göreceksin. Gizmoya tıklayarak ta kaplamnın yönünü, açısını değiştirebilirsin, veya yine küçültüp genişletebilirsin. (W,E,R tuşları yardımıyla)

2. Işık konusunda üstadlar daha iyi cevaplar verecektir diye tahmin ediyorum. Gündüz zamanı için odanın dışında odayı hedefleyecek şekilde bir vray sun ve pencerelerin önüne birer vray light (plane) büyük oranda işini görecektir. Geri kalanı kameranın shutter speed ve iso değerleriyle, ayrıca render özelliklerinde gammayı 2.2 yaparak halledebilirsin. Gece sahnelerinde bu sefer odanın içindeki lamba, abajur, avize, spot vb. her ne var ise onlara uygun ışıkları yerleştirmek gerekiyor, yine vray light plane veya sphere, vray ies ışıkları kullanabilirsin. Yine de bazı yerler hala çok karanlık çıkıyorsa vray light ı invisible yaparak o karanlık olan bölgelere ışık uygulayabilirsin ama burada çok hafif dokunuşlar yapmak gerekiyor, çünkü etraftaki ışık kaynaklarına bakarak biraz karanlık kalması gerçekçilik anlamında gerekli olan yeri çok aydınlık yaparsan sunumda sırıtacaktır. Kısacası gece sahneleri biraz daha zorlayıcı olabiliyor ışık konusunda.

3. Render tamamlandığında disket şeklinde ikona tıkladığında çıkan pencerede "Gamma" alanı göreceksin. Render çıktısı ile jpeg arasında karanlık aydınlık farkını orada override seçeneği ile çözebilirsin.

4. Mesajın başında belirttiğim video:

Cevapla
#3
Ellerine sağlık, Masa ayaklarını düz yaptığın için yandan ince görünüyor. Modellemeler fena değil kaplamada ve ışıkta hocalarımız fikirlerini beyan edecektir.
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#4
Teşekürler. Material normalde düz görünüyor. Render da yönleri değişiyor. Anlamadım neden oluyor?
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Dubai Ofis Projesi deryabilgen 5 312 26-04-2016, Saat: 16:57
Son Yorum: deryabilgen
  Ofis dumanajans 0 209 20-10-2015, Saat: 21:34
Son Yorum: dumanajans
  İç Mekan - Ofis Modelleme göksu 3 247 22-05-2015, Saat: 22:48
Son Yorum: göksu
  OFİS ÇALİŞMAM (TİCARİ) VOLKAN EYÜBOGLU 3 302 28-03-2015, Saat: 13:27
Son Yorum: VOLKAN EYÜBOGLU
  NetDenizli Ofis Çalışması matrakim 11 1,498 17-02-2015, Saat: 15:29
Son Yorum: Osman Nuri Coşar

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.