Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Okuma Köşesi
#1
Merhabalar,
Kitaplar hazır modeldir (İki tarafta da aynı kitaplar var, pek uğraşamadım kitap düzeniyle). 3ds max 2016, Vray, Ps5 kullanılmıştır. Render süresi 45 dakika civarıdır. Olumlu-olumsuz yorumlar için şimdiden teşekkürler.


Cevapla
#2
Çalışma güzel, render kalitesi de güzel ama beni rahatsız eden bişey var.

ambient occlusion olabilir; background olabilir. özellikle tepeden bakıldığında camın dışına bir çim modelleyebilseydin güzel olurmuş.

birde güneş ışığından duvarları vede camı extrude etmiş gibi duruyorsun
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#3
güzel görünüyor eline sağlık.. hoş bir ortam olduğu kesin.. burada vakit geçirmek isterdim :)

Eleştirilere gelince :

* Belirtmiş olmana rağmen yine de yazacağım, çünkü açıklayıcı olursa başka arkadaşlar da sebeplerini anlamış olur :
Sahnede tekrar eden objelerden kaçının.
O kadar çok kitap var ki bunları sahnede tekrar etmek zorunda kalmışsın ve hattâ onu geçtim, kitaplığı karşı tarafa ayna simetri yapmışsın.. Bu kadar nizami olması sahnede gerçekçiliği bozuyor.
En azından kitap yerleri karışık olmalı zaten renklerinden hemen anlaşılıyor birbirinin kopyası olduğu, veya mümkünse başka bir kitap dizilim silsilesi olmalıydı..

* Camın önünde bitmap resim kullandığını düşünüyorum, ama exposure açınca (veya kendinden) çimin rengi çok açılmış, renk doygunluğu bu kadar fazla durunca sahneyle resim arasındaki kopma kaçınılmaz oluyor. Aslında çok zor bir ortam çeşidi değil, multiscatter veya itoo-forest gibi eklenti ve/veya yöntemlerle gerçek çim modelini "scatter" yapabilirdin, ve cama daha yakın 1-2 noktaya da ağaç koyup hoş bir gölge düşmesini sağlayabilirdin, daha gerçekçi ve şekilli olurdu :)

* Halı bu sahnede her ne kadar önemsiz bir objeymiş gibi görünse de aslında en gözönündeki şey. Çünkü tam ortada. İnsanın gözü önce ortaya bakar. Mesela bir menü kartını da eline aldığında en üstten en alttan filan başlamazsın mesela önce direkt göz ortayı görür ek bilgi olsun :) Bu sebeple o halı orantısı bir kere olmamış kutu gibi olmuş, biraz uzamalı.. Bir de o halı bu kadar gözönündeyse vray-fur, hair&fur gibi birşeylerle daha gerçekçi hale getirilmeli sadece bitmap atıp bump ile geçmek olmaz.. Son bir tavsiye de sahnede aşırı simetri zaten var, yani iki taraflı kitaplık ayna-simetri olmuş zaten, bir de halı tam ortalı ve muntazam olunca gerçekçilik gidiyor. 3-5 derece bile çevirsen veya bir tarafa yaklaştırsan simetriyi bozarsın, sanki daha kötü olur gibi hissettirse de daha iyi olur çünkü bir insanın yüzü bile simetrik değildir.

* Yer kaplamaları hoş görünse de kolaya kaçmışsın çünkü homojen bir görüntüsü var, yani yansımalar düzenli, desenler düzenli, derzleri düzenli, hepsi eş boyutta.. E peki ne olmalıydı? Bence artık multitexture kavramını araştırma vakti gelmiş durumda.. Aynı zamanda floorgenerator script'e de bakmanı tavsiye ederim :
https://www.google.com.tr/search?q=multi...=isch&sa=X

* Oda da yine insan yaşamını çağrıştıracak bir obje göremiyorum. Bir kahve, bir çift terlik, kenarda bir okuma gözlüğü, bir okuma lambası, cep telefonunu gazetesini üstüne koyabileceği bir sehpa, vs.. Burası otel odası değil ki yaşam alanı :)

* Tavanda abartılı olmayan bir kartonpiyer sahneyi daha hoş yapabilirdi (ama bu eleştiri değil, tercih).

Yine de çalışmanı çok beğendim çünkü iç açıcı bir ışık ortamı yakalamışsın, sadece zamanla ve deneyimle daha iyisini yapabilirsin.. Eline sağlık.
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#4
SELANT007, post: 117724, member: 33531 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:güzel görünüyor eline sağlık.. hoş bir ortam olduğu kesin.. burada vakit geçirmek isterdim :)

Eleştirilere gelince :

* Belirtmiş olmana rağmen yine de yazacağım, çünkü açıklayıcı olursa başka arkadaşlar da sebeplerini anlamış olur :
Sahnede tekrar eden objelerden kaçının.
O kadar çok kitap var ki bunları sahnede tekrar etmek zorunda kalmışsın ve hattâ onu geçtim, kitaplığı karşı tarafa ayna simetri yapmışsın.. Bu kadar nizami olması sahnede gerçekçiliği bozuyor.
En azından kitap yerleri karışık olmalı zaten renklerinden hemen anlaşılıyor birbirinin kopyası olduğu, veya mümkünse başka bir kitap dizilim silsilesi olmalıydı..

* Camın önünde bitmap resim kullandığını düşünüyorum, ama exposure açınca (veya kendinden) çimin rengi çok açılmış, renk doygunluğu bu kadar fazla durunca sahneyle resim arasındaki kopma kaçınılmaz oluyor. Aslında çok zor bir ortam çeşidi değil, multiscatter veya itoo-forest gibi eklenti ve/veya yöntemlerle gerçek çim modelini "scatter" yapabilirdin, ve cama daha yakın 1-2 noktaya da ağaç koyup hoş bir gölge düşmesini sağlayabilirdin, daha gerçekçi ve şekilli olurdu :)

* Halı bu sahnede her ne kadar önemsiz bir objeymiş gibi görünse de aslında en gözönündeki şey. Çünkü tam ortada. İnsanın gözü önce ortaya bakar. Mesela bir menü kartını da eline aldığında en üstten en alttan filan başlamazsın mesela önce direkt göz ortayı görür ek bilgi olsun :) Bu sebeple o halı orantısı bir kere olmamış kutu gibi olmuş, biraz uzamalı.. Bir de o halı bu kadar gözönündeyse vray-fur, hair&fur gibi birşeylerle daha gerçekçi hale getirilmeli sadece bitmap atıp bump ile geçmek olmaz.. Son bir tavsiye de sahnede aşırı simetri zaten var, yani iki taraflı kitaplık ayna-simetri olmuş zaten, bir de halı tam ortalı ve muntazam olunca gerçekçilik gidiyor. 3-5 derece bile çevirsen veya bir tarafa yaklaştırsan simetriyi bozarsın, sanki daha kötü olur gibi hissettirse de daha iyi olur çünkü bir insanın yüzü bile simetrik değildir.

* Yer kaplamaları hoş görünse de kolaya kaçmışsın çünkü homojen bir görüntüsü var, yani yansımalar düzenli, desenler düzenli, derzleri düzenli, hepsi eş boyutta.. E peki ne olmalıydı? Bence artık multitexture kavramını araştırma vakti gelmiş durumda.. Aynı zamanda floorgenerator script'e de bakmanı tavsiye ederim :
https://www.google.com.tr/search?q=multi texture wood&source=lnms&tbm=isch&sa=X

* Oda da yine insan yaşamını çağrıştıracak bir obje göremiyorum. Bir kahve, bir çift terlik, kenarda bir okuma gözlüğü, bir okuma lambası, cep telefonunu gazetesini üstüne koyabileceği bir sehpa, vs.. Burası otel odası değil ki yaşam alanı :)

* Tavanda abartılı olmayan bir kartonpiyer sahneyi daha hoş yapabilirdi (ama bu eleştiri değil, tercih).

Yine de çalışmanı çok beğendim çünkü iç açıcı bir ışık ortamı yakalamışsın, sadece zamanla ve deneyimle daha iyisini yapabilirsin.. Eline sağlık.
Sizin bu kadar açıklayıcı eleştirileriniz gerçekten çok öğretici oluyor. Kitap adedi fazla olduğundan uğraşamadım. Ama uğraşmak gerekirmiş. Halı biraz kolaya kaçmak oldu haklısınız. Zemini floorgeneratorle yaptım ama multitexture yok tabii. Dediğiniz gibi ben hep çalışmadaki objelere takılıyorum. Bu yüzden insana dair şeyler hep gözümden kaçıyor. Yorumlar için tekrar teşekkürler.
Cevapla
#5
Kamera açılarını ve ışıklandırmaları pek beğenmedim ama renderlar temiz olmuş.
Halıda kaplama biraz sünme yapmış.Kitaplıkta aynı kitaptan 3-5 tane var az olup öz olabilirdi..
Eline sağlık
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.