Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında
#1
Öncelikle merhaba, umarım konu doğru yerdedir. Benim sorum;

Oyun sektöründe kullanım alanı en geniş ve en sık kullanılan 3D modelleme programı diye bir şey var mıdır ? varsa hangi programdır ?
Henüz yeniyim 3Dde, diğer programlara nispeten daha mı zor veya kolay bilmiyorum ama zbrush'ı kurdum.

Ve ortalama performans alabileceğim bir grafik tablet için en az ne kadar bütçe belirlemem gerektiği hakkındaki bilginizi de paylaşırsanız çok sevinirim.

Teşekkürler şimdiden..
Cevapla
#2
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Zbrush yüksek poligon tabi üstadları bilir ama oyun motorları için ideal değil bence tabi bu düşünce bana ait.

Eğer oyun için modellemeler yapmak istersen özellikle karakter modelleme mayayı öneririm

3ds max te idealdir ama yüksek poligonlu olmaması gerekir low poly modelleme sistemini öğrenmenizi tavsiye ederim.

Ayrıca blender oyun için bence en ideali hatta kendi içerinde bile bu konuyla ilgili birim var tabi oyun ile ilgilenen arkadaşlar en sağlıklı bilgiyi verecektir diye düşünüyorum .
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#3
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

bildiğim kadarıyla ....

1 - 3ds max ile low poly model yapılıyor yapılan model 3ds max içinde veya uvlayout benzeri programlar ile unwrap ediliyor.
2- unwrap edilen objeler z bursh ile çok yüksek poligonlara çıkarılıp detaylandırılıp renklendirme işlemleri yapılıyor.
3- objelerin map leri çıkarılıyor ( bu map ler sayesinde model, ilk modellendiği poligon sayısında oluyor fakat çok yüksek poligona sahipmişçesine iyi görünüyor)
4- 3ds max te modellendiği için topoloji sorunu olmayan model riglenip animasyona hazır hale geliyor bunu ister mayada ister 3ds max te yapabiliyorsun.

yani sadece maya veya 3ds max kullanarak yüksek poligonlarda rahat çalışamazsın ee zburshla yapayım desen toploji ve animasyon yok.  At

yanlışım varsa düzeltin.  Dodgy  Dodgy  My
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla
#4
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Sorulması gereken asıl sorun "Ben hangi program ile daha rahat çalışabilirim" olmalı diye düşünüyorum.Çünkü dünya genelinde Cinema 4D, Maya veya başka bir programın çoğunluk tarafından kullanılması sizinde aynı programı kullanacağınız anlamına gelmez.Burada önemli olan siz hangi program ile daha kolay çalışabiliyorsunuz.Çünkü farklı olan programların yaptıkları değil kullanıcıya sundukları arayüz, hız, kullanım kolaylığı vs.

Oyun sektöründe Maya, 3ds Max, Cinema 4D, Zbrush diğer programlarda kullanılmaktadır.Hepsinin sunduğu pratiklik farklı olduğundan belirli aşamalarda belirli programlar tercih edilmekte.

Benim size tavsiyem programların deneme sürümlerini indirip incelemeniz.Zaten sonrasında siz kendiniz ben program ile yola devam etmeliyim diyeceksinizdir.
Cevapla
#5
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Tablet konusunda en az bütçe nedir diye sormadan önce bulabildiğiniz, eli yüzü düzgün en ucuz tableti alıp bir denemenizi tavsiye ederim. Geçtiğimiz sene UC-Logic marka tabletlerden birini aldım 3ds max ve photoshop'da kullanmak için. Photoshop'da kolaylık sağlasa da 3ds max içerisinde kullanmaya bir türlü alışamadım. O günden beri bir köşede duruyor tablet.

Kişisel görüşüm tabi bu benim, alıp rahatlıkla kullandım diyen de olabilir. Ama dediğim gibi bence 2. el de olsa, ödünç de olsa bir tablet edinip bir süre denemeniz; eğer kullanımınıza uygunsa iyi bir tablet almanız iyi bir fikir olabilir.

Marka olarak çok fazla çeşit bulmak zor Türkiye'de ama Wacom ve Uc Logic'in ürünlerine bakabilirsiniz. Bu kullanamayan halimle bile Wacom'un bazı üst seviye modelleri ara ara aklımı çelip durur benim. :)
Cevapla
#6
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Tablet olarak wacom markasını kesinlikle öneririm.Yanlız tabletle çalışmak göründüğü kadar kolay bir iş değildir.Max'te zaten tablet kullanmanın bir artısı olmadığı gibi çalışma hızınızı etkiler.Zbrush,mudbox,photoshop gibi yazılımlarda işe yarayan bir cihazdır kendisi.

Yazılım olarak maya ve 3ds max oyun alanlarında çok kullanılmakta.Hiçbir yazılım bilmiyorsan yada yeni başladıysan maya'dan başlamanı tavsiye ederim.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#7
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında



Resimdeki tableti kullanıyorum ve 300 tl civarıydı Türkiye satış fiyatı yanlış hatırlamıyorsan. 100 $ gibi bir fiyata almıştım ben ve Zbrush da kesinlikle çok kullanışlı ve keyifli işler çıkarmanıza yarayabilir. Fakat aynı şeyi 3DS Max vb programlar için söylemem mümkü değil. Aksine zorluk çıkartıyor...

Karakter modelleme konusuna gelincede ;

DAZ 3D

http://www.youtube.com/user/WWWDAZ3DCOM?feature=watch

ZBrush



Kullandığım ve önerebileceğim programlar... Başarılar şimdiden.
Kişisel Site: www.orhanmusellim.com
Cevapla
#8
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Zbrush yüksek poligon tabi üstadları bilir ama oyun motorları için ideal değil bence tabi bu düşünce bana ait.

Eğer oyun için modellemeler yapmak istersen özellikle karakter modelleme mayayı öneririm

3ds max te idealdir ama yüksek poligonlu olmaması gerekir low poly modelleme sistemini öğrenmenizi tavsiye ederim.

Ayrıca blender oyun için bence en ideali hatta kendi içerinde bile bu konuyla ilgili birim var tabi oyun ile ilgilenen arkadaşlar en sağlıklı bilgiyi verecektir diye düşünüyorum .

Maya'yı araştırıyorum. oyun için neden low poly gerektiğini merak ettim. high poly daha kaliteli durmuyor mu ?


"Sabri" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:bildiğim kadarıyla ....

1 - 3ds max ile low poly model yapılıyor yapılan model 3ds max içinde veya uvlayout benzeri programlar ile unwrap ediliyor.
2- unwrap edilen objeler z bursh ile çok yüksek poligonlara çıkarılıp detaylandırılıp renklendirme işlemleri yapılıyor.
3- objelerin map leri çıkarılıyor ( bu map ler sayesinde model, ilk modellendiği poligon sayısında oluyor fakat çok yüksek poligona sahipmişçesine iyi görünüyor)
4- 3ds max te modellendiği için topoloji sorunu olmayan model riglenip animasyona hazır hale geliyor bunu ister mayada ister 3ds max te yapabiliyorsun.

yani sadece maya veya 3ds max kullanarak yüksek poligonlarda rahat çalışamazsın ee zburshla yapayım desen toploji ve animasyon yok.  At

yanlışım varsa düzeltin.  Dodgy  Dodgy  My

bahsettiğiniz işlem aşağıdaki gibi mi ?




zbrushta modellediğimi oyunda kullanmam mümkün değil mi yani, kusura bakmayın gerçekten yeniyim :)


"hasansafatosun" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Sorulması gereken asıl sorun "Ben hangi program ile daha rahat çalışabilirim" olmalı diye düşünüyorum.Çünkü dünya genelinde Cinema 4D, Maya veya başka bir programın çoğunluk tarafından kullanılması sizinde aynı programı kullanacağınız anlamına gelmez.Burada önemli olan siz hangi program ile daha kolay çalışabiliyorsunuz.Çünkü farklı olan programların yaptıkları değil kullanıcıya sundukları arayüz, hız, kullanım kolaylığı vs.

Oyun sektöründe Maya, 3ds Max, Cinema 4D, Zbrush diğer programlarda kullanılmaktadır.Hepsinin sunduğu pratiklik farklı olduğundan belirli aşamalarda belirli programlar tercih edilmekte.

Benim size tavsiyem programların deneme sürümlerini indirip incelemeniz.Zaten sonrasında siz kendiniz ben program ile yola devam etmeliyim diyeceksinizdir.

en yaygın programın en rahat ve en geniş program olacağını düşünmüştüm ama sanırım haklısınız. Teşekkürler tavsiyeniz için. şuan maya'yı kuruyorum, ardından 3ds max'e bakacağım.

"urahara" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Tablet konusunda en az bütçe nedir diye sormadan önce bulabildiğiniz, eli yüzü düzgün en ucuz tableti alıp bir denemenizi tavsiye ederim. Geçtiğimiz sene UC-Logic marka tabletlerden birini aldım 3ds max ve photoshop'da kullanmak için. Photoshop'da kolaylık sağlasa da 3ds max içerisinde kullanmaya bir türlü alışamadım. O günden beri bir köşede duruyor tablet.

Kişisel görüşüm tabi bu benim, alıp rahatlıkla kullandım diyen de olabilir. Ama dediğim gibi bence 2. el de olsa, ödünç de olsa bir tablet edinip bir süre denemeniz; eğer kullanımınıza uygunsa iyi bir tablet almanız iyi bir fikir olabilir.

Marka olarak çok fazla çeşit bulmak zor Türkiye'de ama Wacom ve Uc Logic'in ürünlerine bakabilirsiniz. Bu kullanamayan halimle bile Wacom'un bazı üst seviye modelleri ara ara aklımı çelip durur benim. :)

Kötü bir tablete denk gelip, bütün tabletlerden soğumamak için sormuştum  :D  Dediğiniz markaları araştıracağım, teşekkürler  :)
Cevapla
#9
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

"Awsalli" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Tablet olarak wacom markasını kesinlikle öneririm.Yanlız tabletle çalışmak göründüğü kadar kolay bir iş değildir.Max'te zaten tablet kullanmanın bir artısı olmadığı gibi çalışma hızınızı etkiler.Zbrush,mudbox,photoshop gibi yazılımlarda işe yarayan bir cihazdır kendisi.

Yazılım olarak maya ve 3ds max oyun alanlarında çok kullanılmakta.Hiçbir yazılım bilmiyorsan yada yeni başladıysan maya'dan başlamanı tavsiye ederim.

ZBrush kullanan birisi, mouse ile 3d modelleme yapmanın tabletle yapmaktan daha zor olduğunu söylemişti. En kötü ihtimal photoshop'da işime yarar. Birazdan maya'yı kurcalayacağım teşekkürler tavsiyeleriniz için :)
Cevapla
#10
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

"orhanmusellim" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:

Resimdeki tableti kullanıyorum ve 300 tl civarıydı Türkiye satış fiyatı yanlış hatırlamıyorsan. 100 $ gibi bir fiyata almıştım ben ve Zbrush da kesinlikle çok kullanışlı ve keyifli işler çıkarmanıza yarayabilir. Fakat aynı şeyi 3DS Max vb programlar için söylemem mümkü değil. Aksine zorluk çıkartıyor...

Karakter modelleme konusuna gelincede ;

DAZ 3D

http://www.youtube.com/user/WWWDAZ3DCOM?feature=watch

ZBrush



Kullandığım ve önerebileceğim programlar... Başarılar şimdiden.

Tabletinizin small boyutu 300 küsür, medium bakayım dedimde 2'ye katlanıyor direkt rakam  ;D Daz 3D'yi duymamıştım, linklere bakıyorum. Teşekkür ederim :)
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  antivirüs programları hakkında ysf.21011992 5 306 13-04-2016, Saat: 15:49
Son Yorum: KarTanesi
  Fluid Designer hakkında Osman Nuri Coşar 5 341 04-03-2015, Saat: 01:04
Son Yorum: mhalil
  Yafaray Blender Hakkında Osman Nuri Coşar 14 624 04-03-2015, Saat: 00:44
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  Mimari programlar hakkında sinek2 2 303 18-01-2015, Saat: 20:33
Son Yorum: Specular
  Blender 3d cycles render hakkında ORHAN ALKAN 7 490 03-05-2014, Saat: 12:36
Son Yorum: Baran Yağcıoğlu

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.