Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında
#11
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

"uyurgezer" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Maya'yı araştırıyorum. oyun için neden low poly gerektiğini merak ettim. high poly daha kaliteli durmuyor mu ?

hight poly tabiki daha kaliteli ne kadar poly o kadar detay demek ama oyunda kullanılan 3 d objelerin düşük poly olması gerekiyor yoksa kasma yapıyor ben unity3d ile epey uğraştım hazır modellerle oyun yapamıyorsun istediğin gibi low poly modelde bulamıyorsun.

"uyurgezer" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:bahsettiğiniz işlem aşağıdaki gibi mi ?

evet aynen o eklediğin kuru kafa gibi orada gösterilen unwrap işlemi ve sonucu.

"uyurgezer" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:zbrushta modellediğimi oyunda kullanmam mümkün değil mi yani, kusura bakmayın gerçekten yeniyim

zburshta modellenen objelere daha sonra topoloji ekleyebilen programlar var yani modelleme kısmını zburshta yapabilirsiniz ama animasyon yok zburhta demem o ki eğer oyun için model yapacaksanız başlangıç noktanız 3ds max veya maya olmalıdır cinema 4d de var ama onu iyi bilmiyorum yanlız kaynak açısından 3 ds max en iyi tercih olur.  Dodgy
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla
#12
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Alıntı:hight poly tabiki daha kaliteli ne kadar poly o kadar detay demek ama oyunda kullanılan 3 d objelerin düşük poly olması gerekiyor yoksa kasma yapıyor ben unity3d ile epey uğraştım hazır modellerle oyun yapamıyorsun istediğin gibi low poly modelde bulamıyorsun.

Peki şimdiki oyunlarda crysis 3 vs. low poly mi kullanıyor ? Ben büyük oyun firmalarının high poly mi low poly mi kullandığını merak etmiştim. onlar low poly ise şaşırırım çünkü :D Bütün oyunu tek başına yapan birisi için geçerli olabilir mi sizin dediğiniz ?


Alıntı:zburshta modellenen objelere daha sonra topoloji ekleyebilen programlar var yani modelleme kısmını zburshta yapabilirsiniz ama animasyon yok zburhta demem o ki eğer oyun için model yapacaksanız başlangıç noktanız 3ds max veya maya olmalıdır cinema 4d de var ama onu iyi bilmiyorum yanlız kaynak açısından 3 ds max en iyi tercih olur.  Dodgy

Zbrush'da scultpinge alışmıştım, şimdi mayaya bakayım dedim afalladım biraz :D. Ve evet kaynak en önemlisi sanırım, İnternette Zbrush için Türkçe kaynak yok denecek kadar az, youtube'daki tutoriallardan birşeyler kapmaya çalışıyordum. şimdi baktım maya ve 3ds max için gerçekten kaynak bol.

Zbrush'dan maya'ya geçince aklıma takıldı, ben 3ds max yada maya'da yeterli seviyeye geldikten sonra başka bir programa geçsem bir nevi sıfırdan başlamış gibi mi olurum ?
Cevapla
#13
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

"uyurgezer" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Peki şimdiki oyunlarda crysis 3 vs. low poly mi kullanıyor ? Ben büyük oyun firmalarının high poly mi low poly mi kullandığını merak etmiştim. onlar low poly ise şaşırırım çünkü :D Bütün oyunu tek başına yapan birisi için geçerli olabilir mi sizin dediğiniz ?

Zbrush'da scultpinge alışmıştım, şimdi mayaya bakayım dedim afalladım biraz :D. Ve evet kaynak en önemlisi sanırım, İnternette Zbrush için Türkçe kaynak yok denecek kadar az, youtube'daki tutoriallardan birşeyler kapmaya çalışıyordum. şimdi baktım maya ve 3ds max için gerçekten kaynak bol.

Zbrush'dan maya'ya geçince aklıma takıldı, ben 3ds max yada maya'da yeterli seviyeye geldikten sonra başka bir programa geçsem bir nevi sıfırdan başlamış gibi mi olurum ?

kesinlikle low poly kullanılıyor. oyunu tek başınıza da yapsanız ekiple de yapsanız low poly şart büyük firmaların elinde donanımsal olarak büyük imkanlar olsa da bunları kullanıcılar kendi bilgisayarında oynayacak yani o poligonlar bizim bilgisayarımızda çalışacak detaylı bir karakterde belkide 40 milyon poligon olacak düşünsenize bilgisayar o poligonları mı hesaplayacak yoksa oyun içindeki saniyelik hatta sanise de demeyelim sanisenin binde birinde dönen sayfalarca kodla mı uğraşacak büyük firmalar hight poly oyun yaparlarsa en gelişmiş donanımlarıyla o oyunları ancak kendileri oynayabilirler  Heart

Zburhta sculptinge alıştıysanız çok güzel yani maya veya 3dsmax te modellediğiniz karakteri zbursha alıp kolayca detaylandırırsınız.

eğer benim gibi kendi oyununuzu yapma niyetiniz varsa eğer öğrenmekten üşenmemek gerekiyor işimize yaran veya yarayabilecek her programı öğrenmemiz gerekiyor malesef  Idea
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla
#14
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Ben wacom bamboo Fun tablet kullaniyorum photoshop icin.tablet alirken dikkat edilecek en onemli konu pilli olmamasi bence.
sonrasinda basinc hassasiyeti, cozunurluk.
touch ozelligi yani dokunmatik ozellik oldugunda fiyat artiyor ve bana gore gerekli degil.kalemle hakimiyet daha kolay.
tablet ebatini degil aktif kullanim alanini incelemek daha mantikli.
Kullanim alanindaki yuzey bamboo serisinde mat tam tabirini bilemedim yani camsi degil ve cabuk cizilme yapiyor intuos serisinde bu sorun yok diye biliyorum ama pahali intuos serisi maalesef  j :(
Cevapla
#15
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Alıntı:kesinlikle low poly kullanılıyor. oyunu tek başınıza da yapsanız ekiple de yapsanız low poly şart büyük firmaların elinde donanımsal olarak büyük imkanlar olsa da bunları kullanıcılar kendi bilgisayarında oynayacak yani o poligonlar bizim bilgisayarımızda çalışacak detaylı bir karakterde belkide 40 milyon poligon olacak düşünsenize bilgisayar o poligonları mı hesaplayacak yoksa oyun içindeki saniyelik hatta sanise de demeyelim sanisenin binde birinde dönen sayfalarca kodla mı uğraşacak büyük firmalar hight poly oyun yaparlarsa en gelişmiş donanımlarıyla o oyunları ancak kendileri oynayabilirler  Heart

Zburhta sculptinge alıştıysanız çok güzel yani maya veya 3dsmax te modellediğiniz karakteri zbursha alıp kolayca detaylandırırsınız.

eğer benim gibi kendi oyununuzu yapma niyetiniz varsa eğer öğrenmekten üşenmemek gerekiyor işimize yaran veya yarayabilecek her programı öğrenmemiz gerekiyor malesef  Idea

Low poly olayı için aklımda soru işareti kalmadı valla saolun ;D

Kendi oyunumu yapmaktan çok, bir oyun firmasına girip karakter modelleme gibi şeyler yapmaya niyetliyim. ama oyun yapmaya da ayrıca merakım var,  bir ara unity motorunu kurcalamıştım ama zaman ayıramadığımdan pek ilerleme kaydetememiştim.

çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz ve ilginiz için :)
Cevapla
#16
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

Low poly modelleyip high poly görünüm sağlayan teknikler var. Normal maps falan sanırım. Yanlış da biliyor olabilirim.
Her oyuna meraklı gencin hayalidir oyun yapmak. Ama bu iş ekip işidir. Sen ne kadar modellesen de oyun motoru kullanıp oyun da yapsan; karakter seslendirmeleri,  efekt sesleri, oyun müzikleri olsun burada afallarsın :) Tek başına zor. Bir dalda ilerlemek en iyisi. Kendini o dalda geliştirdin mi oyun firmalarında çalışabilirsin.
Cevapla
#17
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

"Nursen Girgin" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Ben wacom bamboo Fun tablet kullaniyorum photoshop icin.tablet alirken dikkat edilecek en onemli konu pilli olmamasi bence.
sonrasinda basinc hassasiyeti, cozunurluk.
touch ozelligi yani dokunmatik ozellik oldugunda fiyat artiyor ve bana gore gerekli degil.kalemle hakimiyet daha kolay.
tablet ebatini degil aktif kullanim alanini incelemek daha mantikli.
Kullanim alanindaki yuzey bamboo serisinde mat tam tabirini bilemedim yani camsi degil ve cabuk cizilme yapiyor intuos serisinde bu sorun yok diye biliyorum ama pahali intuos serisi maalesef  j :(

touch özelliği olmayan tablet olduğunu bilmiyordum. çizim/sculpting sırasında zaten kapatacağım ve onun dışında da kullanmayacağım bir özellik sanırım.  Belirttiğiniz kriterleree dikkat edeceğim,  teşekkürler :)
Cevapla
#18
Ynt: Oyun Sektöründe 3D ve Grafik Tabletler Hakkında

"a_iverson" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Low poly modelleyip high poly görünüm sağlayan teknikler var. Normal maps falan sanırım. Yanlış da biliyor olabilirim.
Her oyuna meraklı gencin hayalidir oyun yapmak. Ama bu iş ekip işidir. Sen ne kadar modellesen de oyun motoru kullanıp oyun da yapsan; karakter seslendirmeleri,  efekt sesleri, oyun müzikleri olsun burada afallarsın :) Tek başına zor. Bir dalda ilerlemek en iyisi. Kendini o dalda geliştirdin mi oyun firmalarında çalışabilirsin.

Ben de öyle düşünüyorum, bir dalda ilerleyip ekipte ilgili rolü üstlenmek.. teşekkür ederim ilginiz için :)
Cevapla
#19
Başlangıç için XP-Pen ( https://www.xp-pen.com ) iyi seçim olur.
Deco 03 A4 boyutunu kullanıyorum ve yetiyo.
adobe serisi, Zbrush, 3ds max gibi programları çalıştırıyo.
İleride XP-Pen Artist 24 Pro tarzı ekranlı grafik tablet aldığınızda kağıda çizer gibi çizim yapabilirsiniz.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Texture, Blender ve Android Hakkında ftnrnc 6 1,784 09-01-2017, Saat: 22:54
Son Yorum: ftnrnc
  antivirüs programları hakkında ysf.21011992 5 1,665 13-04-2016, Saat: 15:49
Son Yorum: KarTanesi
  Fluid Designer hakkında Osman Nuri Coşar 5 1,449 04-03-2015, Saat: 01:04
Son Yorum: mhalil
  Yafaray Blender Hakkında Osman Nuri Coşar 14 2,962 04-03-2015, Saat: 00:44
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  Mimari programlar hakkında sinek2 2 1,255 18-01-2015, Saat: 20:33
Son Yorum: Specular

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.