Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyunlara hazır model / Stock Model
#1
Herkese merhaba öncelikle kadir geceniz mubarek olsun.
Araştırmaların içerisinde kaybolmuş bulunmaktayım. Suanda zbrush öğreniyorum. C4d bilgim yeterli olmasada biraz olsun biliyorum yakın zamanda onada calısmaya başlayacağım.İnternette stock model satışları üzerine biraz araştırma yaptım aynı şekilde bende modelleyip satışa sunmak istiyorum. Oyunlara hazır modellerde polygon sayısı ve rigleme önemli olduğunu gördüm ek olarak başka neler önemlidir.Ve bu programlar dışında öğrenmem gereken programlar varmıdır?

Aklımdaki soruları listelersem galiba daha acıklayıcı olucak
1) Stock modellere baktığımda genellikle 3dsmaxla yapıldığını gördüm bir avantajı mı var yoksa tercih meselesimi?
2 )Tamamlanmış modellerde nelere önem verilmelidir
3) Zbrush , C4d dışında öğrenmem gereken programlar nelerdir?
4) Game ready modeller için oyun programlarından öğrenmem gereken varmı yoksa sadece modellemekmi önemlidir?
5) Zbrusta sadece modellenmesi bitmiş bir iş satılırmı yoksa yetersiz mi kalır?
https://www.instagram.com/szrmuhammed/
Cevapla
#2
Şahsi unreal engine 4 deneyimlerimden sorularınıza elimden geldiğince cevap vermek isterim.
1)Modelleri formatları birçok farklı kriketere göre hesaplanıyor. Obj ve fbx formatları çoğunlukla kullanılan formatlardır.Obj formatı static mesh dediğimiz genelde sabit duran yapılar objeler için kullanılır. Fbx formatı ise animasyon içeren modelli dosya formatıdır.3ds max kullanılmasının nedeni fbx formatının 3ds max standartı olmasıdır. Ama şöyle bir şeyde var blender gibi ücretsiz programlarlada bu formatlarda çalışabilirsiniz. Tek farkı format dönüştürmede bazı ayarları yapmak olacaktır.
2)Tamamlanmış modelleri low poly olarak oyuna import edersiniz. Bir modele başladığınızda ilk iş base mode sonra high poly daha sonrada retopology yaparak normal map bake ile low poly oluşturmaktır.Bu aşamaları doğru biçimde yapmak içinde triangle değilde modelinizin quadro polygonlardan oluşmasıdır.
3)Zbrush programı organik modellemede detay yapabilmenizi sağlar.
4)Hazır modeller ringlenmiş ise onları motion capture ile hareketlenmesi lazımdır. Ringleme işlemi yapılmadıysa sizin yapmanız gerekir.
5)Dediğim gibi oyun için hazırlanıyorsa retopology yapılmalıdır. Sonuçta milyon polygondan oluşan modellerle uğraşılıyor zbrushta.
Bildiğim kısıstlı bilgilerle sorularınızı cevaplamaya çalıştım Umarım yardımcı olur.
Cevapla
#3
(02-07-2016, Saat: 03:53)Flatronx Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Şahsi unreal engine 4 deneyimlerimden sorularınıza elimden geldiğince cevap vermek isterim.
1)Modelleri formatları birçok farklı kriketere göre hesaplanıyor. Obj ve fbx formatları çoğunlukla kullanılan formatlardır.Obj formatı static mesh dediğimiz genelde sabit duran yapılar objeler için kullanılır. Fbx formatı ise animasyon içeren modelli dosya formatıdır.3ds max kullanılmasının nedeni fbx formatının 3ds max standartı olmasıdır. Ama şöyle bir şeyde var blender gibi ücretsiz programlarlada bu formatlarda çalışabilirsiniz. Tek farkı format dönüştürmede bazı ayarları yapmak olacaktır.
2)Tamamlanmış modelleri low poly olarak oyuna import edersiniz. Bir modele başladığınızda ilk iş base mode sonra high poly daha sonrada retopology yaparak normal map bake ile low poly oluşturmaktır.Bu aşamaları doğru biçimde yapmak içinde triangle değilde modelinizin quadro polygonlardan oluşmasıdır.
3)Zbrush  programı organik modellemede detay yapabilmenizi sağlar.
4)Hazır modeller ringlenmiş ise onları motion capture ile hareketlenmesi lazımdır. Ringleme işlemi yapılmadıysa sizin yapmanız gerekir.
5)Dediğim gibi oyun için hazırlanıyorsa retopology yapılmalıdır. Sonuçta milyon polygondan oluşan modellerle uğraşılıyor zbrushta.
Bildiğim kısıstlı bilgilerle sorularınızı cevaplamaya çalıştım Umarım yardımcı olur.

Gecenin bu vaktinde zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Cevaplarınız kafamdaki birçok soruyu götürmüş oldu. Bu gece rahatçana uyuyabilirim :)
https://www.instagram.com/szrmuhammed/
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Hazır fuar standı paket yazılımı 3dtasarimci 0 246 13-10-2014, Saat: 21:40
Son Yorum: 3dtasarimci
  Hazır Model Araba oflee 2 433 09-09-2013, Saat: 11:05
Son Yorum: oflee
  MUDBOX HAZIR OBJE HAKKINDA cheetax 13 1,422 20-04-2013, Saat: 03:40
Son Yorum: cheetax

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.