Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Panjurlu kapı yapımı yardım?
#1
Arkadaşlar merhaba, öncelikle herkese iyi çalışmalar dilerim. 3dmaxin bifold kapı türünü modifiye ederek aşağıdaki reşimdeki gibi bir panjurlu kapı yaptım. Ama asıl yapmak istediğim kapı 2.resimdeki gibi olan kızaklı değil katlanabilir, gerektiğinde duvara katlanıp yer kaplamayacak ve panjur aralıklarından arka planın görünebileceği bip panjurlu kapı. Bu modellemeyi yapabilmem için hangi modifierler üzerinde çalışmam gerekir?
[attachment=1442] [attachment=1443]
[url="http://www.komikkomik.com"]www.komikkomik.com[/url]
Cevapla
#2
Edit poly ile çok rahat yapılır gibime geldi özel bir modifiere ihtiyac olmaz sanırım.Gerekli segmentleri edge modunda connect ile atayınız.Boşluk olacak yerleri karşılıklı yüzeylerini polygon modunda seçip bridge ile boşaltınız.Ortaya bi silindir çizin olsun bitsin.
Atladığım biyer yok sanırım.
Cevapla
#3
İbrahim Baş, post: 106896, member: 870 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Edit poly ile çok rahat yapılır gibime geldi özel bir modifiere ihtiyac olmaz sanırım.Gerekli segmentleri edge modunda connect ile atayınız.Boşluk olacak yerleri karşılıklı yüzeylerini polygon modunda seçip bridge ile boşaltınız.Ortaya bi silindir çizin olsun bitsin.
Atladığım biyer yok sanırım.
şekil olarak haklısınız, edit poly ile yapayım ben. Bifold door gibi kapıların birbirlerine bağımlı olup birinin hareketinde, üstüste kapanma işlemini nasıl yapabilirim peki?
[url="http://www.komikkomik.com"]www.komikkomik.com[/url]
Cevapla
#4
Kendi yöntemim, aynı gerçek pancurlu kapıyı yapar gibi önce çerçeveyi yapardım (hem poly hem spline ile olabilir önemli olan sonuçta içi boş olan kapı kanadı olsun), sonra pancur kanatlarını yapıp array yada instance copy ile kopyalardım. Ayar çubuğunuda silindir yada box'dan yapardım. Hepsi bittikten sonra malzemesini verip,parçaları birbirine bağlayıp grup haline getirirdim. (bu benim tercihim elbette, "bildiğin yol en kısa yoldur"dan yola çıkarak)

Max'in kendisi gibi bifold kapıyı modellemek ve aynı mantıkta çalışmasını sağlamak biraz daha meşakkatli iş. ORada işin içine pivotlar, ringgingler vs giriyor, birini ittirince öbürüde gitsin ama pivot noktası değişmesin,menteşe noktasından hem bağlı olsun hemde pivot olarak dönsün ve bir çizgide eşit hareket etsin.....vsvs.

Animasyon yapmayacaksanız bunlara gerek yok. Boşluk genişliği/4=bir kapak genişliği, sonrası görsel olakra yanyana getirmek.

Max'i "maket" mantığında düşünün. Maket yapar gibi modellemek, maket yapar gibi bir araya getirmek. Birazda hollywood tarzı "kamera açısına girmeyen" şeyleri, uzak ve küçük detayları önemine göre azaltmak.
Cevapla
#5
H737, post: 106938, member: 26544 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Kendi yöntemim, aynı gerçek pancurlu kapıyı yapar gibi önce çerçeveyi yapardım (hem poly hem spline ile olabilir önemli olan sonuçta içi boş olan kapı kanadı olsun), sonra pancur kanatlarını yapıp array yada instance copy ile kopyalardım. Ayar çubuğunuda silindir yada box'dan yapardım. Hepsi bittikten sonra malzemesini verip,parçaları birbirine bağlayıp grup haline getirirdim. (bu benim tercihim elbette, "bildiğin yol en kısa yoldur"dan yola çıkarak)

Max'in kendisi gibi bifold kapıyı modellemek ve aynı mantıkta çalışmasını sağlamak biraz daha meşakkatli iş. ORada işin içine pivotlar, ringgingler vs giriyor, birini ittirince öbürüde gitsin ama pivot noktası değişmesin,menteşe noktasından hem bağlı olsun hemde pivot olarak dönsün ve bir çizgide eşit hareket etsin.....vsvs.

Animasyon yapmayacaksanız bunlara gerek yok. Boşluk genişliği/4=bir kapak genişliği, sonrası görsel olakra yanyana getirmek.

Max'i "maket" mantığında düşünün. Maket yapar gibi modellemek, maket yapar gibi bir araya getirmek. Birazda hollywood tarzı "kamera açısına girmeyen" şeyleri, uzak ve küçük detayları önemine göre azaltmak.
Merhaba hocam yprumlarınız için saolun, ilk sizin mantıkta yaptım bende ızgaralarını instance ile çoğaltarak ama o kapıların duvarın üstüne katlanması olayınıda affect pivot only ve link kullanarak yaptım.
[url="http://www.komikkomik.com"]www.komikkomik.com[/url]
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Rendering / 3ds Max / Vray (Ücretli Yardim) Mocker 5 651 25-04-2015, Saat: 13:57
Son Yorum: Mocker
  3d çizim yardım esezcan 2 488 06-01-2015, Saat: 01:26
Son Yorum: RedLine
  OSMANLI-SAVAŞLARI(3D Strateji Oyunu)Türk Yapımı zodiak209 1 1,365 19-01-2013, Saat: 17:35
Son Yorum: SİNANSOYLU

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.