Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
poligonların azaltılması yöntemi
#1
Merhaba arkadaşlar
Başlığa bakarak optimizasyon konusu olduğunu sanmayın. Daha farklı bir konu soracağım. Mesela elimizde bir koltuk takımı modeli var. Eğer çizilirken daha özellikle yapılmadıysa gerek render aşamasında gerekse diğer aşamalarda hiç kullanılmayan vertexler vardır. Mesela koltuğun arka kısmı yapılır ama render de kullanılmaz. Diğer 3d uygulamalarında da. Veya yastıkların arkası. Kanapenin altı vb. Toplamda baktığımızda işimize yaramayan poligon sayısını anlamsızca şişiren bir durum vardır. İşte sorum burada başlıyor. Aradığım şey bir yöntemde olabilir bir plugin de olabilir. Çizimde kolaylık oldun diye yapılan ama normalde kullanılmayan bu noktalarda en kısa şekilde nasıl kurtulurum. Mesela bütün koltuğu seçerek sadece kameranın görüş alanında kalan yüzeyleri veya hiç görüş alanında olmayacak yüzeyleri birleştiren bir yöntem var mı? Tabi bunu yaparken eğer kaplama varsa bu kaplamalarda da bozulma olmadan kalabilmeli.

Veya konuyu şu şekilde anlatayım. Bir mimari çizimde eğer aynı anda iç ve dış görüntüyü kullanmayacaksanız, genellikle yapılan duvarı olduğu gibi çizmektir. İster iç ister dış kısmı render alın, diğer taraftaki çizimler aslında kullanılmaz. İşte bu kullanılmayan poligonları iptal etmem lazım.

Böyle bir çizimde boolean türü bir işlem yaptığımda birleşme dışında kalan yüzeyler silinir mi?
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3dmaxte en kısa sürede bina modelleme yöntemi ysf.21011992 1 714 13-02-2015, Saat: 12:20
Son Yorum: SADIK ALÇIK

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.