Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
polygon cruncher
#1
şu an çalışmakta olduğum max dosyası şirkette benden önce çalışan arkadaşın başladığı bir dosya. arkadaş poligon yoğunluğu biraz fazla çalıştığı için olacak ki (şu an sahnede bir milyondan fazla poligon var) max sürekli hata veriyor, özellikle donma olayları çok sık gerçekleşiyor(dosya şu an 1gb'lık bir dosya). aslında benim sorum poligon sayısından ötürü müdür bu donma ve kitlenmeler olacaktı ancak öyle olduğunu düşünerek poligon sayısı azaltıcı bir takım plugin'ler araştırma yoluna girdim. ''polygon cruncher'' diye bi eklenti ile karşılaştım. ilk sorum bu plugin'i kullanıp faydasını gören oldu mu? öteki sorum ise farklı bir durumdan kaynaklanıyor olabilir mi bu ciddi sorun? son olarak da bilgisayar çok güçlü, yani 32gb ram, quadro falan var hani pc gücü ile ilgili olmadığına eminim sorunun.
aslında milyonlarca poligonla çalışanlar hangi bilgisayarlarda nasıl çalışıyorlar diye düşününce de sorunun kaynağının farklı olma ihtimali beni korkutuyor bilinmezlikten ötürü. çünkü bugün modeli sıfırdan poligon sayısı daha az olacak şekilde modellemeye başladığımda sahne resmen bomboş olmasına rağmen kapandığı için sorunun farklı bir sebebi olabileceğini düşündüm. ama bu seferki farklı bir hataydı, yani çalışmakta olduğum dosya üzerindeyken max'in klasik kapanma hatası yerine ''ekteki'' gibi bir hata verdi ve max kapandı. hatayı anlamaya çalıştım sürümlerin uyumsuzluğu mu var acaba diye düşündüm ama boş dosyada böyle bir hata almak enteresan. sorunun sebebi çok önemli ve çok merak ediyorum, acaba şirketteki pc'lere versiyonları uyumsuz programlar mı yüklendi. ama render almayı düşe kalka kapanmalara donmalara rağmen iş mecburiyetinden bi şekilde beceriyoruz. ama artık bu donmalar kapanmalar falan bizim sabahlamalarımıza sebep olduğundan ve autoback'lerde bile sıkıntı yaşamamıza neden olduğundan tahammül edemiyoruz artık :(



şimdiden teşekkür ediyorum yardımlarınız için.
Cevapla
#2
Ynt: polygon cruncher

Bazı objeleri proxy yapabilir bu şekilde polygon saysı azaltabilirsiniz fakat 1 gb çalışma dosyası çok büyük geldi bana.

Resimdede ekran kartınız ile alakalı bir hata veriyor sanırım ingilizcem pek yok tam anlayamadım  ;D
Cevapla
#3
Ynt: polygon cruncher

1gb bence de çok fazla :/ ve 1 gb'lık bir olay da yok sahnede, sahne çok basit aslında ama çalışan arkadaş basit bir box'ı bile wireframe'de baktığımda, yüzlerce poligonla çalışmış. benim farkedebildiğim bir obje bu :/

peki ben bu proxy işlemini nasıl gerçekleştirebilirim? sahnedeki tüm objelere uyguladığımda poligon sayısı düşecek ve yükü de azalacak mıdır?

ekran kartıyla ilgili nasıl bi sıkıntı olabilir ki? :/
Cevapla
#4
Ynt: polygon cruncher

"meroş" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:1gb bence de çok fazla :/ ve 1 gb'lık bir olay da yok sahnede, sahne çok basit aslında ama çalışan arkadaş basit bir box'ı bile wireframe'de baktığımda, yüzlerce poligonla çalışmış. benim farkedebildiğim bir obje bu :/

peki ben bu proxy işlemini nasıl gerçekleştirebilirim? sahnedeki tüm objelere uyguladığımda poligon sayısı düşecek ve yükü de azalacak mıdır?

ekran kartıyla ilgili nasıl bi sıkıntı olabilir ki? :/

şimdi sahnedeki tüm nesneleri proxy yaparsanız bu seferde render sırasında bu verileri harddiskten okuyacagı için render süresi çok uzayacaktır.(1000 tane proxy yaparak test etmiştim.15 dakika light cache'e geçmesini bekledim ama nafile :D )

Ayrıca Proxy olan nesneler üzerinde herhangi bir düzenleme yapılamıyor diye biliyorum.

Proxy olayı basittir sitemizde mental ray render motoru kullanılarak yapılan bir proxy dersi mevcut.Farklı bir render motoru kullanıyorsanız Youtube'da aratarak çokça tutorial'e ulaşabilirsiniz.

Hata mesajında Quadro K4000 yazısını gördüm.Sizde sistem özelliklerini sayarken Quadro ekran kartı olduğunu yazmışsınız.Oradan öyle bir sonuca vardım :)
Cevapla
#5
Ynt: polygon cruncher

pluginlerden önce sahnenizdeki objeleri tek tek silip  hazır modellerden kurtulmanızı tavsiye ediyorum. . zira 1 gb  lik bir dosya  çok  büyük geldi gözüme.  vrayproxy yada  references seceneklerini kullanıp  sahneyi shaded yaparsanız poligon sayınızda azalma ve  max te rahatlama yakalayabilirsiniz. ama dediğim gibi hazır objelerden kurtulmanız sart. iyi çalışmallar Dodgy
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#6
Ynt: polygon cruncher

Sahnemde hiç hazır model yok. Bahsettiğiniz işlemlerden önce boş bir max sayfası açıp sıfırdan model yapmaya başladığımda da sorunlar yaşadığım ortaya çıktı. yani sorun farklı sanıyorum ki :/ ne olabilir sizce? yani bir uyumsuzluk falan mı söz konusu acaba.. birden hata verip kapanabiliyor, donabiliyor, hele ki kaydetmeye kalktığım an işler iyice karışabiliyor. nedir bunun sebebi saçımı başımı yoluyorum şu an :(((
Cevapla
#7
Ynt: polygon cruncher

"meroş" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Sahnemde hiç hazır model yok. Bahsettiğiniz işlemlerden önce boş bir max sayfası açıp sıfırdan model yapmaya başladığımda da sorunlar yaşadığım ortaya çıktı. yani sorun farklı sanıyorum ki :/ ne olabilir sizce? yani bir uyumsuzluk falan mı söz konusu acaba.. birden hata verip kapanabiliyor, donabiliyor, hele ki kaydetmeye kalktığım an işler iyice karışabiliyor. nedir bunun sebebi saçımı başımı yoluyorum şu an :(((
ilk önce sahnenizde gördüğünüz herşeyi lazım olanları grup yapın ve kaydedin .

Daha sonra sıfır boş bir sahne açın  ve  o yüksek mb lı dosyanızdan o grupladığınız objeleri merge yapın  kaydedin bakalım yine dosya boyutu yüksek olacakmı ?
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
Ynt: polygon cruncher

kullandığınız render motoru ekran kartınızı desteklemiyor.  render motorunuzu güncelleyin, ekran kartı sürücülerini güncelleyin.
sadece render esnasında değil modelleme esnasında da hatalar alıyorsanız, aldığınız hataların ekran görüntüsünü ve kullandığınız bilgisayarın özelliklerini yazın bakalım.
Cevapla
#9
Ynt: polygon cruncher

Aslında problemi render değil de model esnasında yaşıyorum. PC'nin özelliklerini ekte paylaşıyorum. Bir de max 2013 yüklü, V-Ray Adv 2.30.01 ile. Daha önce paylaştığım hata neredeyse boş bir max sahnesinde çalışırken ilk kez aldığım hataydı. Ondan önce dolu sahnede çalışırken de donma ve kilitlenme hatasından sonra klasik max hatası ile karşılaşıp kapanıyordu. O hatanın da görselini aldım.

Şu an çaresiz yardımlarınızı bekliyorum :(



Cevapla
#10
Ynt: polygon cruncher

Hocam çalıştıra dxdiag yazıp daha detaylı sistem özelliklerini alabilirsiniz. Sahnenin kasması modellerin uyumsuzluğundan da olabiliyor şöyle ki bir koltuk modeli milimetre ile çizilmiş ise sahneniz cm ise sıkıntı çıkartabiliyor özellikle autocad dosyasında  şu planınız eğer cm ile çizilmiş ise import edince cm seçmezseniz sahneyi kastırır. Ayrıca 1gb çok büyük bir dosya max için bir şeyler yanlış gibi. Yeni boş bir sahne açınca sistem kasıyor mu?
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  polygon sayısı animasyon için çok mu dragons00 7 467 10-03-2014, Saat: 20:43
Son Yorum: kobra_1001
  Polygon Klavye Seçimi Önder Kabataş 8 677 13-07-2013, Saat: 04:17
Son Yorum: Önder Kabataş
  polygon sayısı yüzünden açılmayan dosya Kahraman COŞKUN 7 425 27-05-2013, Saat: 11:25
Son Yorum: serdartncl
  Seçtiğim polygon kırmızı olmuyor?(acil bi yardım) Cihad CANER 2 602 17-01-2013, Saat: 02:59
Son Yorum: Cihad CANER
  polygon vesel 2 418 07-07-2012, Saat: 02:12
Son Yorum: vesel

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.