Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Render Almayı Öğrenmenin Yolları ( Tavsiye )
#1
Merhaba CG Studyo ailesi, sizlerden başlıkta belirttiğim gibi tavsiye almaya geldim.

Son birkaç çalışmadır farkediyorum ki en büyük eksiğim render almak ve kaplama yapmak.Size sormadan önce, google'da youtube'da vs. araştırayım dedim baktım da sayede bir iki çalışmaya düzgün render aldım fakat daha sonra tekrar eski haline döndü benim renderlar.Kaplama konusunu az önce sitemizdeki bir kaç soru ile tamamladım sanırım yani daha iyi kaplama düzenleme ile ilgili.

İlk sorum şu : İnternette Crazy Bump,BitMap2Material gibi çeşitli programlar gördüm.Malesef onların orjinalini alacak durumda değilim.

Sizin bildiğiniz halka açık o tarz bir program var mı ? Yoksa photoshop ile uzun uzun uğraşacak mıyım ?

İkinci sorum : Render ayarlarında hangisinin ne işe yaradığını , neyin gereksiz neyin gerekli olduğunu nasıl kavrayabilirim? İşin mantığını almak için ne yapmam lazım ? Ve hangi render motorunu kullanacağıma nasıl karar verebilirim ? Bir render nasıl en gerçekçi en güzel biçimde alınır ?

Hocalarımızın yanısıra diğer arkadaşlarında tavsiyelerini almak isterim bu konuya ne kadar farklı açıdan bakarsam o kadar iyi çünkü.Umarım bu konu herkese faydalı olur.
Cevapla
#2
merhaba sorunu kendi yorumlarımla cevaplamaya çalışacağım . umarım yardımım dokunur . kusursuz ve kaliteli bir render sadece render ayarları ile basma kalıp ezberlerden oluşmaz . önemli 4 farklı işlemden geçmen gerekiyor .

1- ) DÜŞÜK POLYGON VE HATASIZ MODELLEME

Düşük polygon ve hatasız modelleme bir projenin olmassa olmaz ilk şartıdır . kaplaman ışığın render ayarların ne kadar iyi olursa olsun modellemedeki ufak hatalar bile renderini kötü göstermene yol açabilir. bu yüzden 3d max yada kullandığın hangi modelleme programı varsa modiyfyer ve diğer modelleme seçeneklerini çok iyi kavrayıp modelini oluşturman gerekiyor. orantı sorunlarını çözmek için modeline yakın yapılardan örnek almalı çalışman mimari ise teknik ölçüleri bilmeli varsa bu tarz yapılmış çalışmalarını referans olarak kullanmalısın . modellemede polygon sayısı cidden önemlidir. ilk başladığında sana sorun çıkarmayacak olan bu mesele modelin detaylandıkça donanımını kasmaya başlayacak hatta sen kaplama atarken olusturduğun modeli hareket bile ettiremeyecek durumda kalabilirsin .

2 - ) KAPLAMA VE MATERİAL

Önemli diğer faktör ise kaplama ve materialdir . kaplama atacağın nesnenin gerçek hayatta nasıl göründüğüne dair bilgi edinmeli en yakın kaplama texturesini bulmalısın . bazen kaplamanıza bumbp eklemek için yukarıda bahsettiğin programlara ihtiyacın olmaz . photoshop ile bump kanalı oluşturabilirsin. hatta bazı kaplamaların bump kanalına kontrast ayarı yükseltilmiş aynı textureyi atmanda bump etkisi yaratacaktır. bazende kameranı koyduğun açıdan dolayı kaplaman bump gereksimi duymaz. bump kanalına atacağın bir texturen yoksa kaplamayı bump ihtiyacı olmayan başka bir yüzey kaplaması ile değiştirip bu sorundan kurtulabilirsin. material konusuna geldiğimizide sabır ve kararlılık gerektiren bir iştir . bazı ezber değerler ve hazır materialler olsada ışıklandırma ve render ayarların yüzünden oluşturacağın material ayarları renderine kalite katar . reflect - refract gibi yansıma ve seffahlık değerleri ile oynayarak gerçeğe yakın değerlerde material olusturabilirsin. ben her projeye baslarken daha binanın duvarlarını kaldırmadan cam metal korkuluk duvar dokusunu bir box üzerinde deneyip vraysun altında bana verdiği sonuçlara bakıyorum . sana da tavsiye ederim

3 - ) AYDINLATMA / HDRİ / IES YANSIMA VE IŞIK PATLAMALARI

Can alıcı bir faktör daha . ışık renderde diğer faktörler kadar önem taşır. hatta bazen herşey mükemmel olsada yapılan aydınlatma hatası ödüllük bir çalışmayı boyama kitabından çıkmış bir görüntüye dönüştürebilir. iç ve dış mekan aydınlatmaları . studyo render ışıkları spot lambalar için IES çevre yansımaları ve iç dış mekan doğal aydınlatmaları için HDRİ seçeeklerini iyi kavramalı hangisini hangi alanda hangi değerlerde kullanmayı öğrenbmek için tüm boş vakitlerinde deneme yanılma yapman gerekir. bzen bir projede bu saydıklarımın hepsini kullanman gereke bilir . küçü
k bir örnek vermek gerekirse . öğplen saatlerinde bir mutfak modellemesinde tavandaki spot ışıklar eşliğinde metal yansımalar içeren mutfak gereçlerini gösterecek bir render için vraysun- HDRİ - IES - Vraylight dörtlemesini kullanman gerekebilir . hepsinin farklı değerleri farklı açıları olmalıdır . aksi halde ışık patlamaları oluşur .

4 - ) RENDER AYARLARI

Geldik son kısma . render ayarları render setup bölümündeki seçenekleri kullanarak tabiri caizse işe son rutuşları atmak gibidir. asla sabit değerleri yoktur. her sahne farklı ayar ve değerler ister . iç mekanda kullandığın catmullrom dış mekanda kullandığın mitchelnetrevalli gibi değişkenlikler doğru ayarları bulmanda yardımcı olur .vereceğin her bir değer farklı texture ve materiallker üzerinde etki yapacaktır. doğru ayarları bulmak için iyi bir deneme yanılma yapman gerekecektir . bu ayarlar render motoruna göre değişebilir .doğal olan görüntüye ulaşman için modelini ve içerisindeki nesneleri olabildiğince az sayıda tutup PNG formatında bir render alıp Photosop ortamında gerekli eklemeleri yapabilirisn. bu sayede hem zamandan kazanacaksin hemde daha gerçekçi sahnelerin olacak .


Uzun lafın kısası benim sahsi görüşlerim bunlar .hazır sahneler internette kol gezsede hala aynı şeyi savunuyorum. asla hiçbir sahnenin ayarı hiçbir sahne için geçerli değildir. emin olun çok realistik çalışmaları yapan sanatçılar bile en az 1 gününü deneme yanılmaya ayırmıştır . çevremdeki tüm kaliteli uzman çizimcilerin hepsinde bizzat kendim gördüm bu durumu.deneme yanılmaların arttıkça bazı şeyler kas hafızası olacakl bu sahneye bu ayar yeter diyebilecek konuma geleceksin.

iyi çalışmalar kaliteli çizimler dilerim . imla hatalarım için kusura bakmayın nokta ve virgül ile aram pek iyi değil . kolay gelsin
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#3
Kahraman COŞKUN, post: 95258, member: 4687 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:merhaba sorunu kendi yorumlarımla cevaplamaya çalışacağım . umarım yardımım dokunur . ............
iyi çalışmalar kaliteli çizimler dilerim . imla hatalarım için kusura bakmayın nokta ve virgül ile aram pek iyi değil . kolay gelsin

Hocam Allah razı olsun ne kadar yardımcı olduğunuzu anlatamam size.Estağfurullah imlaya dikkat bile edemedim bu bilgiler karşısında. Bunlar çok işime yarayacak, o zaman bundan sonra uzun bir süre kendimi deneme yanılmaya veriyorum ve Vray ve Mental Ray ile çeşitli denemeler yapıp en iyi sonuçları not ederek,hafızaya alarak neyin ne anlama geldiğini kavrayarak çalışacağım.

Gerçekten elinize,dilinize,bilginize sağlık çok sağolun :)
Cevapla
#4
Estağfurullah çok fazla birşey yapamadık . zaten bende bu bilgileri 2012 de buradaki hocalarımdan aldım . kimseye karsı haksızlık olmasın ama ORHAN ALKAN hocamında bende etkisi çok büyüktür. neredeyse bilmediği hiç birşey yok maşşallah
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#5
Kahraman COŞKUN, post: 95262, member: 4687 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Estağfurullah çok fazla birşey yapamadık . zaten bende bu bilgileri 2012 de buradaki hocalarımdan aldım . kimseye karsı haksızlık olmasın ama ORHAN ALKAN hocamında bende etkisi çok büyüktür. neredeyse bilmediği hiç birşey yok maşşallah

Olur mu hocam çok faydalı oldu bu bilgiler. Eğer görürse ORHAN ALKAN hocam'dan da eklemek istediklerini zevkle dinlerim. CG Studyo olarak hep beraber büyüyen bir aileyiz maşallah hepinize ne kadar teşekkür etsem az bu konuada.
Cevapla
#6
Bende kendi yaptığım bi taktik mi denir artık bilemiycem, mesela sınırsız sayıda tutorialler var gerek modelleme gerek render gerekse ışık ayarlı için elimden geldigince hepsini izlemeye çalışıyorum ve izlerken ufak notlar alıyorum ve gerçekten çok yararlı oluyor ve programı daha iyi kavrıyorsun bi süre sonra tutorialsiz modellemeye ve render almaya başlıyorsun. Eğer sana bu dediklerim faydalı olucaksa ne mutlu bana iyi günler kolay gelsin kardeşim :)
Cevapla
#7
Crazy bump ve türevlerini kullanmıyorum isterse allahı olsun çünkü bump map oluştururken bildiğin resimin siyah beyazını veriyor
ha bir resimin bump'u yada normal map'ı lazım zaten Cinema 4D de dahil çoğu yazılımda bunun için 2D shaderler var (Normalizer, Filter, Colorizer cart curt) ama bu maplar arasında farklılıklar vardır mesela Metin NERGİZ arkadaşımız kaplamalar üretiyor okadar kaplama arasından havuz kaplamaları güzel olmuştu (Mükemmel değildi) ha arkadaş işi bilmiyor kötü şeyler paylaşıyor demiyorum anladığım kadarıyla çok iyi niyetli bir arkadaş
Örnek verecek olursam lekeli bir granit yada bir ahşap malzeme olsun fark etmez bundaki RGB değerine göre siyah beyaz yada gri olarak ayırıyor program granitdeki siyah bir lekeyi de bump map'a siyah olarak aks ettiriyor ve bu kaplamanın kullanıldığı yerde siya bir derinlik oluşuyor (Granitin bump'u yada normal mapı granitin resminden oluşturulmaz ciladaki dalgalanma yeterli olacaktır)
Bir kaplama için örnek verecek olursam: (Buradan indirebilirsiniz) içerdeki mapların farkları zaten gözle görünecek düzeyde ve dediğim gibi crazy bump ve türevlerinin üretebileceği şeyler değil
Bi zahmetde birisi silinmeyecek bir yere yükleyip eklerse sevinirim hatta site logosu filanda eklesin
Cevapla
#8
Kahraman hocam çok faydalı bilgiler verdi, kendi yöntemimden biraz bahsetmek istiyorum.
Bence ideal render öyle ha deyince olacak bir şey değil, zamanla kendiliğinden oluşacaktır. Öncelikle ışıkların yerleşimi, renkleri, şiddeti çok önemli, render ayarları olarak anti alising kısmından Catmullrom ya da Mitcell Netrevalli seçip GI açıyorum İrradiance map(çoğu zaman low) ve light cache'yi seçiyorum. Gerisi photoshop...
Şimdilik bunlar bana fazlasıyla yetiyor, ileride muhakkak daha değişik ayarlar öğreneceğimdir ama bu ayarları arayıp bulacağımı sanmıyorum nasılsa karşıma çıkacaklardır. Çoğu zaman bu tür ufak detaylar doğrudan render tutoriallerinde değil de material yahut obje tutoriallerinde karşımıza çıkıyor.
Anahtar kelime "tecrübe"
[url="http://www.z-tasarim.com"]www.z-tasarim.com[/url]
••••••••••••••••••••••••••
Soru, zihnin şükrü aklın duasıdır.
Soru sormayan zihin ölüdür.
Cevabını bulan her soru, aklın duasına ihsan edilmiş bir icabettir.
Sorular nasıl cevap isterlerse, cevaplar da soru isterler. Bu yüzden bazı cevaplar suali soruluncaya kadar gizlendikleri yerden çıkmazlar.
M. İSLAMOĞLU
Cevapla
#9
MuhammedKatırcı, post: 95265, member: 14476 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bende kendi yaptığım bi taktik mi denir artık bilemiycem, mesela sınırsız sayıda tutorialler var gerek modelleme gerek render gerekse ışık ayarlı için elimden geldigince hepsini izlemeye çalışıyorum ve izlerken ufak notlar alıyorum ve gerçekten çok yararlı oluyor ve programı daha iyi kavrıyorsun bi süre sonra tutorialsiz modellemeye ve render almaya başlıyorsun. Eğer sana bu dediklerim faydalı olucaksa ne mutlu bana iyi günler kolay gelsin kardeşim :)

Kardeşim tavsiyelerin çok sağol aynen ben de senin gibi tutoriala bakıyorum,buradan inceliyorum vs. ama not almaya başlasam iyi olacak gibi. "Söz Uçar Yazı Kalır."

mehmetkalaman, post: 95270, member: 13161 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Crazy bump ve türevlerini kullanmıyorum isterse allahı olsun çünkü bump map oluştururken bildiğin resimin siyah beyazını veriyor
ha bir resimin bump'u yada normal map'ı lazım zaten......
Bir kaplama için örnek verecek olursam: (Örnek resim ve cinema 4D projesi ekliyecem)

Teknik kısmını da almış oldum sayenizde çok çok teşekkür ederim.Shader Map kullanıyordum bu specular vs. hepsini çıkartıyordu o yüzden hoşuma gidiyor aslında o tarz programlar.

saciddd, post: 95275, member: 16837 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Kahraman hocam çok faydalı bilgiler verdi, kendi yöntemimden biraz bahsetmek istiyorum.
Bence ideal render öyle ha deyince olacak bir şey değil, zamanla kendiliğinden oluşacaktır. Öncelikle ışıkların yerleşimi, renkleri, şiddeti çok önemli, render ayarları olarak anti alising kısmından Catmullrom ya da Mitcell Netrevalli seçip GI açıyorum İrradiance map(çoğu zaman low) ve light cache'yi seçiyorum. Gerisi photoshop...
Şimdilik bunlar bana fazlasıyla yetiyor, ileride muhakkak daha değişik ayarlar öğreneceğimdir ama bu ayarları arayıp bulacağımı sanmıyorum nasılsa karşıma çıkacaklardır. Çoğu zaman bu tür ufak detaylar doğrudan render tutoriallerinde değil de material yahut obje tutoriallerinde karşımıza çıkıyor.
Anahtar kelime "tecrübe"

Öyleyse kendi yönteminizde belirtilen yerler temel yapılabilecek şeyler gibi duruyor ? Photoshop da baya işe yarıyor render kısmında aynen. Yönteminizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
Cevapla
#10
Recomer, post: 95279, member: 8398 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Teknik kısmını da almış oldum sayenizde çok çok teşekkür ederim.Shader Map kullanıyordum bu specular vs. hepsini çıkartıyordu o yüzden hoşuma gidiyor aslında o tarz programlar.
Zaten mesele o bu mapları çıkartıyorlar ama sözde kullanma daha iyi asıl mesele doğru maplar o programlar sadece tonlama yapıyor gözümde kuruş değerleri yok bide dediğim gibi onların işlerini yapan shaderler var tek resim kullanmak var birde birsürü resim kullanmak var ek olarak studyoların hiçbiri zaten kullanmaz bunları.

Yukardada buradada Link eklendi :http://1drv.ms/1obfStv
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3ds max Render Sorunu rine 2 52 07-12-2016, Saat: 03:05
Son Yorum: rine
Lightbulb Render sürem çok uzun sürüyor yardım ali.kose 1 58 02-12-2016, Saat: 19:12
Son Yorum: Ramin
  Vray ile Makina parçası için render alma sorunum ali.kose 3 96 17-11-2016, Saat: 21:51
Son Yorum: gürkan
  Render Beyaz Leke Sorunu uzunonr 6 311 19-07-2016, Saat: 22:22
Son Yorum: gürkan
Photo RENDER SİYAH ÇIKIYOR :/ f.tann35@gmail.com 14 486 18-07-2016, Saat: 01:18
Son Yorum: gürkan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.