Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Render hk
#1
İstediğim şey acaba yapılabilecek birşey mi bilmiyorum belki işim bir scriptle çözülebilir.Bilgisi olan arkadaşlardan yardım talep ediyorum.

Elimde bir nesne var. Buna yaklaşık 20-30 adet farklı kaplama yapılması gerekiyor. Katalog çekimi gibi düşünün. Örneğin bir dolaba 20-30 farklı kaplama yapılması gerekiyor. Tek tek yapmak mı lazım yoksa, kısa yöntemle 30 farklı kaplamayı hazırlayıp sırayla onları objeye atayıp render alan, render aldıktan sonra 2. kaplamaya geçebilecek bir çözüm var mı?
Cevapla
#2
Bunun için bence ilk önce multisub object ile kaplamaları belirlemelisiniz sonra o nesnelerin polygonlarını sırayla id atamalısınız ardından 20 nesneyede multisub objecti ayarladığınızda hepsi farklı kaplama olucaktır.. tabi nesneleri editpoly yapıp polygonlarına id vermek sırayla uzun bir iş olabilir bunun için script gerekebilir..
Cevapla
#3
Katalog çekiminden kastımız sahne nasıldır acaba düz bir zemin ise bence 20 - 30 obje yaratılıp hepsinin materyali atanarak tek seferde render alınabilir. Sonrasında Photoshop yardımı ile tek tek bölerek vinyet verip sunabilirsiniz. Tabi bu sorduğunuz değil ama sorma sebebiniz tek tek render olmak olduğu için bir tavsiye
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#4
@[USER=8651]panubis3d[/USER]

Evet hocam söylediğiniz gibi mantıklı üst üste o şekilde yapabilirim peki sırasıyla o renderları otomatik olarak alabileceğimiz bir script var mı acaba.

@[USER=4737]bbbalkisch[/USER]

Hocam dediğiniz benimde aklıma geldi fakat o şekilde değilde bir oda içerisindeki objeleri teker teker almak istiyorum her birinde 20-30 kaplamada olunca acaba kısa bir yol var mı diye düşündüm.


Teşekkürler ilginiz için beyin fırtınası olması güzel oldu.
Cevapla
#5
Sanırım her objeye bir camera oluşturun sonra da her camerayı Batch render var orada ekleyin böylece otomatik alırsınız.. Dodgy Veya tek cameraylada olur yapabilirseniz eğer key framde her framde camerayı bi obje önünde tuttunuzmu oda olur..
Cevapla
#6
Tek obje için kaplama sayısı kadar frame de materyale animasyonlar verilerek tek seferde rendera verilebilir. Her karede başka kaplamaya geçmesi için keylemek gerekir yani. Birde nasıl bir obje kaplama nasıl bunlar önemli uv gereklimi vs herşey belirleyici olur bence.
Cevapla
#7
@[USER=8651]panubis3d[/USER]
Evet aklımdaki şuanda o hocam onu yapmayı planlıyordum bende

@[USER=9]Hüseyin[/USER]
Animasyon olayı ile birleştirince gerçekten tam istediğim gibi oluyor. UVW gerekli olacağını düşünüyorum.
Ki UVW vs gerekli olsa dahi animasyon keyframe ile çözümleyebileceğimi düşünüyorum. Çünkü derdim materyal kaplamalarını hızlandırmak değilde bunları bir otomasyona sokmak 20 tane objeye üst üste 20 farklı kaplamayı atayıp sırayla hide/unhide ile çözümlenebilir diye düşünüyorum.
Cevapla
#8
diğer çözüm şu olabilir. 20 obje olsun farklı kaplamalarda, hepsi 0 framede zemin altında olacak sırayla tek framede yukarı çıkıp render olup tek framede zemin altına dönecek bu şekilde yine tek seferde rendera basılınca animasyonlu olarak render gerçekleşir.
Cevapla
#9
Herkese çok teşekkürler gerçekten çok yararlı oldu.

Hemen bir script paylaşayım aslında tam olarak istediğim şey buydu. Biraz kaynaklardan araştırarak şu scripti buldum.
Kod:
(
    global rol_worwhite
    try(destroyDialog rol_worwhite)catch()
    rollout rol_worwhite "miauu"
    (
        local matDir = undefined
        button btn_browse "Select folder with textures"
        button btn_render "RENDER" enabled:false
        on btn_browse pressed do
        (
            dir = getSavePath caption:"Select folder with textures"
            if dir != undefined do
            (
                matDir = dir
                btn_browse.tooltip = matDir
                btn_render.enabled = true
            )
        )
        on btn_render pressed do
        (
            local curObj = selection[1]
            local matFiles = getFiles (matDir + "\\*.bmp")    --    get only BMP files
            renderSceneDialog.close()
            local originalOutPath = rendOutputFileName
            for m = 1 to matFiles.count do
            (
                curObj.material = standardMaterial  diffuseMap: (Bitmaptexture fileName:matFiles[m]) showInViewport:true
                outputPath = (getfilenamepath originalOutPath) + ( getFilenameFile(filenamefrompath originalOutPath)) + "_" + (m as string) + "_"  + (getFilenameType originalOutPath)
                rendOutputFileName =  outputPath
                rendSaveFile = true
                --    disable virtual frame buffer
                rendShowVFB = false
                max quick render
            )
        )
    )
    createdialog rol_worwhite
)

Script tam olarak ne işe yarıyor?
-Seçili olan bir objeye gösterdiğiniz klasördeki bütün .jpg türündeki dosyaları sırasıyla render alıp seçtiğiniz klasöre sırayla kaydediyor.
Cevapla
#10
Bu siteyi inceleyin burdaki ürün belki işinizi görebilir diye düşünüyorum 3ds max plugini olarakta destekliyor olur olmaz bilmiyorum olursada sevinirim.

http://www.motivacg.com/en/colimo/

vray desteği

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Vray ile Makina parçası için render alma sorunum ali.kose 3 81 17-11-2016, Saat: 21:51
Son Yorum: gürkan
  Render Beyaz Leke Sorunu uzunonr 6 297 19-07-2016, Saat: 22:22
Son Yorum: gürkan
Photo RENDER SİYAH ÇIKIYOR :/ f.tann35@gmail.com 14 460 18-07-2016, Saat: 01:18
Son Yorum: gürkan
  360 Derece Panoramik Render Alamama Sorunu GÖKÇN 6 341 13-07-2016, Saat: 14:14
Son Yorum: GÖKÇN
  [Çözüldü] Vray Render'i başa alma sorunu Nedanell 9 510 04-05-2016, Saat: 03:41
Son Yorum: İbrahim Baş

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.