Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Renderdaki bu sorun nedir?
#1


Arkadaşlar zaten sorunum açıkça ortada. 3DS Max'taki görüntüye bakın birde vray'a :( nerde o gölgeler ışıklar şeyler :(

Acemiyim bu işte fakat, vrayı kurmanın heycanıyla başladık google'ya en iyi vray ayarları falan yaptım ama anladım ki öyle tek seferlik ayarlarla olmuyormuş. Acaba onlarla alakalı mı diye düşünüyorum.

Vray seçeneğine bakıyorum Vray adv ve Vray RT var hangisini seçeceğim onuda bilmiyorum, ışıklı ışıksız her yolu denedim ya aşırı iğrenç çıkıyor (bulanık,kapkara,pürüzlü) yada böyle çıkıyor dümdüz. Ne gölge var ne bişey.

Şimdiden yardımcı olacak abilerim ablalarıma çok teşekkür ederim.
Cevapla
#2
beyond, post: 114808, member: 31833 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Vray seçeneğine bakıyorum Vray adv ve Vray RT var hangisini seçeceğim onuda bilmiyorum,
Bunun cevabını bak bu sözlerinle sen vermişsin çok çalışman gerekiyor nerden başlayacam dersen bak forumumuzda bir sürü türkçe kaynak var vray renderle ilgili hani hiç bir şey bulamadım dersen bile ana bannerde bulunan oyun konsolunun render dersi bile bir sürü türkçe bilgi verebilir .

Kategorilerimzden bu linke girerseniz

http://cgstudyo.com/forums/vray-dersleri.41/

3 sayfadan 1 sayfaya doğru izleyeceğiniz videolar size bilgiyi verecektir.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#3
sahneye vray light yerleştirdinmi ;)

3ds max ekranın sol üst köşesindeki + işaretine tıklarsan eğer configure viewport seçeneğinden default light ayarını göreceksindir karşına gelen pencereden oradan default lightı kapatırsan o 3d'nin kendi halindeki lightları da gidecektir.

Yani demem o ki sahnene ışık eklemezsen ışığın sekeceği bir plane eklemezsen. ne bilim yanına bir güneş eklemezsen neyi nerden nereye gölge olarak düşürttürecen ki

Duvar sonra böle uğraşma bol bol video izle

Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#4
http://www.cgstudyo.com/threads/adan-zye-vray.11249/
http://vray.info/tutorials/vraydaylight/
Cevapla
#5
Uzaydaki bir gezegenin nasıl gölgesi yoksa o mantıkla bak..Senin çizdiğin kutuda bir gezegen olsun ve bomboş uzaya yerleştirmişsin..heryer kapkara karanlıkta gölge yi göremezsin zaten..O yüzden ilk önce bir zemin çizmen ve yaptığın modelleri o zemine oturtman lazım ;) Sonra ışık verdiğinden zeminde gölgeleri görmeye başlıycaksın..tıpkı dünya yüzeyinde yürüyen biz insan ların gölgesi gibi :)
Cevapla
#6
ORHAN ALKAN, post: 114811, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bunun cevabını bak bu sözlerinle sen vermişsin çok çalışman gerekiyor nerden başlayacam dersen bak forumumuzda bir sürü türkçe kaynak var vray renderle ilgili hani hiç bir şey bulamadım dersen bile ana bannerde bulunan oyun konsolunun render dersi bile bir sürü türkçe bilgi verebilir .

Kategorilerimzden bu linke girerseniz

http://cgstudyo.com/forums/vray-dersleri.41/

3 sayfadan 1 sayfaya doğru izleyeceğiniz videolar size bilgiyi verecektir.

oyun konsolu dediğiniz oyun yapımıyla alakalı mı hocam? benim de işim oyun çünkü ona göre direk olarak ona çalışayım.
Cevapla
#7
bbbalkisch, post: 114813, member: 4737 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:sahneye vray light yerleştirdinmi ;)

3ds max ekranın sol üst köşesindeki + işaretine tıklarsan eğer configure viewport seçeneğinden default light ayarını göreceksindir karşına gelen pencereden oradan default lightı kapatırsan o 3d'nin kendi halindeki lightları da gidecektir.

Yani demem o ki sahnene ışık eklemezsen ışığın sekeceği bir plane eklemezsen. ne bilim yanına bir güneş eklemezsen neyi nerden nereye gölge olarak düşürttürecen ki

Duvar sonra böle uğraşma bol bol video izle


vray light var bir tek zaten hocam, hocam birde bitane kutu için vrayın 24 saat render dediğini gördüm ya ayarları çok mu abarttım acaba :S
Cevapla
#8
panubis3d, post: 114822, member: 8651 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Uzaydaki bir gezegenin nasıl gölgesi yoksa o mantıkla bak..Senin çizdiğin kutuda bir gezegen olsun ve bomboş uzaya yerleştirmişsin..heryer kapkara karanlıkta gölge yi göremezsin zaten..O yüzden ilk önce bir zemin çizmen ve yaptığın modelleri o zemine oturtman lazım ;) Sonra ışık verdiğinden zeminde gölgeleri görmeye başlıycaksın..tıpkı dünya yüzeyinde yürüyen biz insan ların gölgesi gibi :)

anladım hocam, ilk önce bir plane ekleyip çalışmaya başlayacağım ozaman değil mi?
Hocam birde benim asıl kategorim oyun, yani oyun için karakterler, alanlar yapmak istiyorum bununla ilgili elinizde ders tarzı birşey varmıdır? 3ds max oyun konusunda araştırmama rağmen hiç bir şey bulamıyorum :/
Teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)
Cevapla
#9
beyond, post: 114836, member: 31833 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:oyun konsolu dediğiniz oyun yapımıyla alakalı mı hocam? benim de işim oyun çünkü ona göre direk olarak ona çalışayım.
@[USER=31833]beyond[/USER] hayır modelleme dersi ve o modele render alma .

Eğer kendini oyun yapımları için modellemede geliştireceksen ve hatta oyun olayına gireceksen tabiki 3ds max te sana yardım edecektir .

Ama oyun yapımını baştan sona içine dahil olacaksan blender programını sana öneririm içinde oyun motoruna kadar var programının ayrıca sonsuza dek lisansı bedava ve her geçen gün katbe kat daha iyi bir hal alıyor.

Bununla ilgili unity oyun programınıda önerebilirim tabiki bunun dışındaki oyun motorlarıda var profesyonel olarak ama baran yağcıoğlu hocanın unity oyun motoru ile ilgili çok dersi var video olarak youtoube sebilgi kanalı

eğer bu istek geçici ise mimari alana gireceksen blender yanında 3ds max i sakın bırakma derim ama yurt dışında isen blender ile devam et derim tadelle demesen çikolata olduğunu bilmeyen bazı zihniyetler sadece bazı programla dünyanın döndüğünü anlıyorlar .

Eğer animasyon karakter modelleme diyorsan yine blenderin yanında Maya öğren derim

Eğer reklam sektöründe çalışacaksan blender yada cinema 4d öğren derim

Blenderi diğer programların yanında ismen yazmamın sebebi diğer programlar ile aynısını yapabilmen ve ücretsiz olmasından ötürüdür.

autodesk ürünü olan 3ds max ve Maya öğrenci sürümleri 3 yıllığına ücretsizdir sakın ola korsan kurma kuracağın korsan yazılımla öğrenci sürümü arasında fark yoktur kullanımda

cinema 4d öğrenci sürümünü bilmiyorum araştırmadım ama oda ücretli bir programdır.

Sözün kısası diğer programları kötülemedim onun altını çizeyim sadece ücretli ve ücretsiz programlarla ilgili bilgi vermek istedim
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#10
ORHAN ALKAN, post: 114840, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:@[USER=31833]beyond[/USER] hayır modelleme dersi ve o modele render alma .

Eğer kendini oyun yapımları için modellemede geliştireceksen ve hatta oyun olayına gireceksen tabiki 3ds max te sana yardım edecektir .

Ama oyun yapımını baştan sona içine dahil olacaksan blender programını sana öneririm içinde oyun motoruna kadar var programının ayrıca sonsuza dek lisansı bedava ve her geçen gün katbe kat daha iyi bir hal alıyor.

Bununla ilgili unity oyun programınıda önerebilirim tabiki bunun dışındaki oyun motorlarıda var profesyonel olarak ama baran yağcıoğlu hocanın unity oyun motoru ile ilgili çok dersi var video olarak youtoube sebilgi kanalı

eğer bu istek geçici ise mimari alana gireceksen blender yanında 3ds max i sakın bırakma derim ama yurt dışında isen blender ile devam et derim tadelle demesen çikolata olduğunu bilmeyen bazı zihniyetler sadece bazı programla dünyanın döndüğünü anlıyorlar .

Eğer animasyon karakter modelleme diyorsan yine blenderin yanında Maya öğren derim

Eğer reklam sektöründe çalışacaksan blender yada cinema 4d öğren derim

Blenderi diğer programların yanında ismen yazmamın sebebi diğer programlar ile aynısını yapabilmen ve ücretsiz olmasından ötürüdür.

autodesk ürünü olan 3ds max ve Maya öğrenci sürümleri 3 yıllığına ücretsizdir sakın ola korsan kurma kuracağın korsan yazılımla öğrenci sürümü arasında fark yoktur kullanımda

cinema 4d öğrenci sürümünü bilmiyorum araştırmadım ama oda ücretli bir programdır.

Sözün kısası diğer programları kötülemedim onun altını çizeyim sadece ücretli ve ücretsiz programlarla ilgili bilgi vermek istedim

Hocam mükemmel ötesi bir yorum çok teşekkür ederim. Aklımızdaki olay şu bizim. Android & IOS Üzerine mobil oyunlar geliştirmek, fakat bu oyunların basit olmasını istemiyoruz. Toplam 3 kişiyiz, 2 kişi kodlamaya, ben ise grafiğe bakacağım. Oyunlar unity 3d ile yapılacak. Yani buda demek oluyorki haritaları, nesneleri, karakterleri ve animasyonlarıda hep benim çizmem gerekecek. İlk başta (Mortal Combat) tarzı yüksek grafik ve animasyonlu bir oyunla piyasaya girmeyi düşünüyoruz. Bu verdiğim bilgilerce ben 3ds max ve Maya öğrenmem gerekiyor gibi düşündüm (lütfen yanlış anlamayın sadece tahmin yürüttüm) sizce hangileri olmalı hocam?

Tekrardan Allah razı olsun, bu devirde sizin gibi ilgili insanları bulmak çok zor..
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Solidrock tam olarak nedir ? dennis88 5 1,410 14-08-2016, Saat: 23:45
Son Yorum: kubraa
  Subdivs ayarları ile ilgili sorun,karıncalanma şeklinde lekelenmeler CKR90 8 1,498 19-02-2016, Saat: 02:04
Son Yorum: ddyyssff
  Vray ışık sorunu (sorun çözüldü) Bluedesigner 2 246 01-01-2016, Saat: 15:36
Son Yorum: gürkan
  Gene Light gene Sorun... chenmy1 1 143 30-12-2015, Saat: 23:33
Son Yorum: bbbalkisch
  ED50 3 Derece Nedir? Blacklight 1 473 23-12-2015, Saat: 03:18
Son Yorum: gürkan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.