Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)
#1
Sevgili Arkadaşlar

25 kw'lık elektrikli motor çalışmamın ardından dün gece aralıksız 9 saatlik bir çalışmayla mayada poligon modelleme ile şarjlı el breyzi (şarjlı matkap) modelledim..Tabii biraz kendi tarzımca modelledim, tasarımı kendi kafamda oluşturdum ve öyle modelledim..Sizi bilmem ama bu poligon modelleme bende takıntı haline geldi fırsat buldukça hep yeni objeler modelliyip daha fazla deneyim kazanıyorum..Zahmet isteyen bir iş ama aldığım zevk tartışılmaz..Buyrun değerli yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum... Sick


Ahkam kesmek kolay, zor olan gerçeği kabullenmek
Cevapla
#2
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

Elerine sağlık mertşan modelleme yaparken tek objeden devam etme  yüzey kopyalayıp devamını öyle yap bak ön kısımın seğment yapısı tümden arka kısıma kadar gitmiş
ellerine sağlık.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#3
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Elerine sağlık mertşan modelleme yaparken tek objeden devam etme  yüzey kopyalayıp devamını öyle yap bak ön kısımın seğment yapısı tümden arka kısıma kadar gitmiş
ellerine sağlık.
hocam tavsiyeniz için çok teşekkür ederim ama yüzey kopyalamayı henüz bilmiyorum..Rica etsem bu konuda beni aydınlatırmısınız lütfen? Blush
Ahkam kesmek kolay, zor olan gerçeği kabullenmek
Cevapla
#4
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

Ellerine sağlık Mertşan hocam, benimde gözüme modellemedeki bütünlük geldi yani şöyle söylemek gerekirse, sanki bir kil ile heykel yapmışsınız gibi. hani matkabın uç kısmını içe giren kısmını dönen kısmı filan ayrı ayrı yapın bence ve milimetrik de olsa boşluk mesafe olsun birbirine geçmeler olsun ki daha gerçeğe uygun olur. Modelleme mantığını git gide yukarıya taşıyorsunuz, ufak tefek şeyler var onları da aşacaksınız bu hızla giderseniz. Başarılar. :)  Exclamation
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla
#5
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

Eline sağlık ufak hatalar olsa bile yeni başlayan biri için muhteşem modelleme bence. Bu arada ilk önce modellemeye ağırlık vererek en doğru yoldan gidiyorsunuz. Tebrikler...
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#6
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

"Mertşan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Elerine sağlık mertşan modelleme yaparken tek objeden devam etme  yüzey kopyalayıp devamını öyle yap bak ön kısımın seğment yapısı tümden arka kısıma kadar gitmiş
ellerine sağlık.
hocam tavsiyeniz için çok teşekkür ederim ama yüzey kopyalamayı henüz bilmiyorum..Rica etsem bu konuda beni aydınlatırmısınız lütfen? Blush
maya dersler divco süt kamyonu tüm partlarında modelleme sürecinde yapılıyor

aydıca edith mesh menüsü altında dublicate face komutufur.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#7
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
"Mertşan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Elerine sağlık mertşan modelleme yaparken tek objeden devam etme  yüzey kopyalayıp devamını öyle yap bak ön kısımın seğment yapısı tümden arka kısıma kadar gitmiş
ellerine sağlık.
hocam tavsiyeniz için çok teşekkür ederim ama yüzey kopyalamayı henüz bilmiyorum..Rica etsem bu konuda beni aydınlatırmısınız lütfen? Blush
maya dersler divco süt kamyonu tüm partlarında modelleme sürecinde yapılıyor

aydıca edith mesh menüsü altında dublicate face komutufur.
teşekkür ederim hocam yardımınız için eksik olmayın...
Ahkam kesmek kolay, zor olan gerçeği kabullenmek
Cevapla
#8
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

"HeLLsinG__" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Ellerine sağlık Mertşan hocam, benimde gözüme modellemedeki bütünlük geldi yani şöyle söylemek gerekirse, sanki bir kil ile heykel yapmışsınız gibi. hani matkabın uç kısmını içe giren kısmını dönen kısmı filan ayrı ayrı yapın bence ve milimetrik de olsa boşluk mesafe olsun birbirine geçmeler olsun ki daha gerçeğe uygun olur. Modelleme mantığını git gide yukarıya taşıyorsunuz, ufak tefek şeyler var onları da aşacaksınız bu hızla giderseniz. Başarılar. :)  Exclamation
çok teşekkür ederim tavsiyeniz için hocam..Aslında her parçayı ayrı ayrı modelleyip birleştirebilirim ama bunu sadece parent işlemiyle yapabilirim ve durum böyle olunca move tuşuyla bazen parçalar ayrı hareket edebiliyor...Halen mayada çok eksiğimin olduğunu biliyorum, bu yüzden sürekli pratik yaparak açığımı kapatmaya çalışıyorum ama malesef ki teorik bilgim yeterli değil...Rica etsem bana söylermisiniz ayrı ayrı modellenen objelerin birleşmesinden sonra geri dönüşü olmayan komple tek bir obje haline getirilebilirmi? eğer öyle bir durum söz konusu ise bana bu konuda yardımcı olunuz lütfen..Sizin gibi üstadlardan öğrenecek çok şeyler var
Ahkam kesmek kolay, zor olan gerçeği kabullenmek
Cevapla
#9
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

Estafurullah hocam, ben maya kullanmıyorum. Sonuçta hemen hemen hepsi aynı mantıktla modellenir bir şekilde, benim demek istediğim şu; diyelim o uç kısımdan başladınız modellemeye matkap divini tutan 4lü ağızdan bahsediyorum onu yalnız modelleyin, ondan sonra gerçek hayattaki gibi parça parça modelleyin, ucu bitti mi hemen arkasında onu döndüren kısma başlayın. O ucun çevresine bir silindir koyup eğin bükün yani böylece tek parça gibi görünmez kulpu modellediniz mesela düğme yerini çukur yapın boş bırakın oraya düğmeyi yeni bir obje olarak oluşturun en son hepsini tek tek birleştirirsiniz veya gruplarsınız ha tek parça da gidebilirsiniz onun için de bol bol pratik yapmak gereklidir ama eğer ki modeli ticari amaçlı yapmıyorsanız önemli olan render final halidir. Orhan hocamızın derslerini izledikten sonra youtubede bu yaptığınıza benzer dersler mevcut izleyip uygulama yapın bence. :)
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla
#10
Ynt: Şarjlı El breyzi (matkap, maya poligon modelleme 9 saat)

"HeLLsinG__" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Estafurullah hocam, ben maya kullanmıyorum. Sonuçta hemen hemen hepsi aynı mantıktla modellenir bir şekilde, benim demek istediğim şu; diyelim o uç kısımdan başladınız modellemeye matkap divini tutan 4lü ağızdan bahsediyorum onu yalnız modelleyin, ondan sonra gerçek hayattaki gibi parça parça modelleyin, ucu bitti mi hemen arkasında onu döndüren kısma başlayın. O ucun çevresine bir silindir koyup eğin bükün yani böylece tek parça gibi görünmez kulpu modellediniz mesela düğme yerini çukur yapın boş bırakın oraya düğmeyi yeni bir obje olarak oluşturun en son hepsini tek tek birleştirirsiniz veya gruplarsınız ha tek parça da gidebilirsiniz onun için de bol bol pratik yapmak gereklidir ama eğer ki modeli ticari amaçlı yapmıyorsanız önemli olan render final halidir. Orhan hocamızın derslerini izledikten sonra youtubede bu yaptığınıza benzer dersler mevcut izleyip uygulama yapın bence. :)
Sağolun hocam söyledikleriniz gerçekten de mantıklı..Ayrı ayrı modelleyip birleştirmek hem daha az zaman kaybı açısından iyi hem de gerçekçi görünmesine yardımcı olur...gruplandırma yada parent ile ayrı objeleri birleştirebilirim...ama keşke 3D studyo max'te ki gibi bütün işlemler hatasız bittikten sonra component objeleri birleştirip geri dönüşü olmayan tek bir obje haline getirebilmek çok iyi olurdu mayada...En azından dilediğim gibi objemi hareket ettirebilirdim...Demek istediğimi anlıyorsunuz değil mi hocam?
Ahkam kesmek kolay, zor olan gerçeği kabullenmek
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İlk Modelleme FancyyPotato 4 267 15-08-2016, Saat: 10:33
Son Yorum: FancyyPotato
  Bardak Modelleme Şener Grafik 4 275 10-02-2016, Saat: 12:58
Son Yorum: Şener Grafik
  yatak odası modelleme vural 3 404 14-12-2015, Saat: 22:41
Son Yorum: bbbalkisch
  Banyo 3d Modelleme vural 1 308 10-12-2015, Saat: 19:06
Son Yorum: selant07
  Saat modellemesi Codseus 3 317 26-11-2015, Saat: 20:45
Son Yorum: Codseus

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.