Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shadow Map / Texture oluşturamıyorum.
#1
Selamlar,



Yukarıdaki resimde gördüğünüz zemindeki Plane için shadow map yani sadece plane'in üstündeki objenin gölgesini çıkarmak istiyorum texture olarak (Render To Texture ile). Yani elde etmek istediğim görüntü aşağıdaki gibi olmasını istiyorum. Hangi yolu/yöntemi uygulamalıyım nasıl yapmalayım bir türlü bulamadım. Yardımcı olabilirseniz çok çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.



YENİ KONU AÇMAK İSTEMEDİM, Hâlâ bu sorunum devam etmekte, beceremiyorum bir türlü :/ yardımcı olabilecek kimse yok mu? :(
Cevapla
#2
Cinema 4d için konuşuyorum Multipassdan Ambient ve shadow olarak seçip kayıt adresi gösterirseniz olur diye düşünüyorum
Cevapla
#3
TahaMeşeli, post: 111668, member: 8725 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Cinema 4d için konuşuyorum Multipassdan Ambient ve shadow olarak seçip kayıt adresi gösterirseniz olur diye düşünüyorum

yanıt için teşekkürler fakat ben sorumu "3DSMAX - VRAY - MENTALRAY SORULARI" altında sormuştum :/ 3ds max-mentalray kullanıyorum, cinema4d ile hiçbir ilgim yok :/.
Cevapla
#4
Selam,
Objeye sağ tıklayıp "object properties" seçin ve "visible to camera" işaretini kaldırın ve tekrar render almayı deneyebilirsiniz
Cevapla
#5
gürkan, post: 111672, member: 7844 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Selam,
Objeye sağ tıklayıp "object properties" seçin ve "visible to camera" işaretini kaldırın ve tekrar render almayı deneyebilirsiniz

üstad yanıtınız için teşekkürler fakat ben Render to Texture (0) ile yukarıdaki 2 shadow map gibi texture elde etmek istiyorum. Sizin bu söylediğiniz sanırım sadece Render'daki görüntü için. Denedim olmadı :/
Cevapla
#6
Plane üzerine Matte/Shadow material atamayı deneyebilirsiniz.
Cevapla
#7
gürkan, post: 111690, member: 7844 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Plane üzerine Matte/Shadow material atamayı deneyebilirsiniz.
daha önceden de denemiştim matte/shadow material'ini fakat ben bir türlü yukarıda göstermiş olduğum 2 shadow map gibi texture çıkaramadım :/ Benim istediğim sadece texture'de, yukarıdaki örneklerde olduğu gibi gölgeyi görmek.
Beyaz objemin altındaki plane'e uyguladığım matte/shadow material'i doğrumudur değilmidir bilemiyorum , doğru ise render to texture dediğimde nerede yanlış yapıyorum.

Rica etsem bilen birisi deneyerek bana yapmış olduğu shadow map / gölge texture'unu gösterebilir mi?



istediğim bunun gibi bir texture;
Cevapla
#8
Konuyu yukarı taşımak istedim ve hâlâ shadow texture'unu nasıl elde edebilirim bilemiyorum. Umarım biri yardımcı olabilir :(
Cevapla
#9
siz hiç render elements kullanmayı düşündünüz/denediniz mi ? Bunlara diğer bir ifadeyle pass de deniyor. Shadow Map vs gibi elementler ekliyorsunuz render alırken. Mental Ray destekliyor mu bilmiyorum Ben bir deneme yapayım kendi render motorumla.
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#10
Maya'da biliyorum baking shadows oluyor ama max'i bilmiyorum biraz arastirdim herhalde max'ta benzeri bir yöntem var bu video aydinlatir sizi...
Eğitim hayata hazırlanmak değildir , Eğitim hayatın kendisidir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Texture Hazırlamada Yardım ybarin 1 185 13-06-2016, Saat: 02:29
Son Yorum: kjum
  vray texture returned an invalid bump normal hatası ? Selim Büyükpolat 2 635 05-08-2015, Saat: 02:53
Son Yorum: Selim Büyükpolat
  Unwrap UVW ve Render To Texture ile ilgili küçük bir soru! istanbullet 0 267 07-05-2015, Saat: 15:20
Son Yorum: istanbullet
  3dsmax Render To Texture bysiverekli 7 596 19-12-2013, Saat: 01:58
Son Yorum: C-GEX
  patlatma taş texture Kahraman COŞKUN 5 2,200 22-09-2013, Saat: 17:10
Son Yorum: Kahraman COŞKUN

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.