Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sıralamak,döndürme problemi
#1
Resimdeki bölüme sütünları bozmadan nasıl yerleştiririm.3dsmax de yuvarlak yüzeyler benim için hep bir problem oluyor.Objeyi bozmadan kullanabileceğim bir mod veya yöntem var mı? 
Cevapla
#2
Zemin köşelerini dönecek şekilde bir çizgi çizin  bu çizgi size path olacaktır yani yol

Sonra shit+I yada resimdeki tool menüsünden gösterilen yere gelin  objenizi seçip path işeretli  olarak  çizgiye tıklayın 

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#3
Sahnenin sağında bulunan tüm objeleri silindir yüzeyinde bozulmadan çoğaltmak için; bükme yönündeki segment sayılarını yükseltmeniz gereken objeler olabilir. Burada bend modifiyeri kullanabileceğiniz gibi line(circle veya arc nesnesinden faydalanabilirsiniz.) üzerine bevel profile modifiyeri kullanabilirsiniz. Daha sonra çoğaltma işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Çoğaltma için Orhan beyin çözümüne alternatif olarak motion altında Assign Controller içinde path constraint kullanabilirsiniz daha sonra array ile veya snap ile çoğaltabilirsiniz.
Cevapla
#4
Yardımlarınız için teşekkürler.Bir daha ki sorunda verdiğiniz yöntemler ile deneyeceğim.Ancak şuan farklı bir problemle karşılaştım.Gene aynı yüzey.Yuvarlak olmasından kaynaklı objeyi yerleştiremiyorum.Yardımlarınız bekliyorum.Teşekkürler.

Cevapla
#5
Mimari cizimlerden pek anlamam ama bi objeyi yuvarlaklastirmaya,rgmeye bukmeye calisoyorsan segment eklemelisin.yani kivirabilecegi noktalar olmali. Tek parca bi obje egilip bikulmeZ. Yagutta spline modelllemeye bi goz at derim
Cevapla
#6
Tavan alt kısmında 6 vertex noktası var; bu noktaları snap vertex'i açarak line ile çizimi yapıp yine şekli yatay ve dikey çizgilerini çizip bunları editspline altında (şekillerin kesişim noktalarını) weld ile birleştirip extrude verebilirsiniz. Eğer şekilde segmentlerin belli olmasını istemiyorsanız 5 segmenti editspline altında segment seçip segmentleri seçerek divide ile eşit aralıklara bölebilirsiniz. Daha sonra extrude uygulayarak çizimi bitirirsiniz Ne kadar extrude uygulayacağınızı tape aracı ile ölçebilirsiniz.
Cevapla
#7
(07-06-2016, Saat: 01:35)gürkan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Tavan alt kısmında  6 vertex noktası var; bu noktaları snap vertex'i açarak line ile çizimi yapıp yine şekli yatay ve dikey çizgilerini çizip bunları editspline altında (şekillerin kesişim noktalarını) weld ile birleştirip extrude verebilirsiniz. Eğer şekilde segmentlerin belli olmasını istemiyorsanız 5 segmenti editspline altında segment seçip segmentleri seçerek divide ile eşit aralıklara bölebilirsiniz. Daha sonra extrude uygulayarak çizimi bitirirsiniz Ne kadar extrude uygulayacağınızı tape aracı ile ölçebilirsiniz.

 Gürkan bey çok özür dilerim ama anlattıklarınızı resimli veya video ile anlatmanız mümkün mü? Ya da aynı tekniğin kullanıldığı bir video paylaşmanız? Teşekkürler
Cevapla
#8
Aytac bey cisime FFD x 4 Modifieri atarsanız objeyi bombeli hale getirebilirsiniz sanırsam.
Cevapla
#9
(14-06-2016, Saat: 00:55)kjum Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Aytac bey cisime FFD x 4 Modifieri atarsanız objeyi bombeli hale getirebilirsiniz sanırsam.
Ama şunu unutmamaktada fayda var her ne modifier uygulanırsa uygulansın doğru sayıda  seğment olmaz ise  o modifier bir işe yaramaz

mesele en basiti bir box objesine seğment eklemeden  düz  bend modifieri uyguladığınız zaman bükme işlemini yapmaz gibi gibi.....
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#10
Aa evet orhan abi söylemiş ben unutmuşum segment sayısı olması lazım yoksa modifier onu bükemez.Teşekkürler orhan abi.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3ds max skin 3d vector problemi eeeguray 1 219 14-06-2016, Saat: 01:03
Son Yorum: kjum
  Kapı Ve Pencere Problemi Ghostcastle 3 233 18-04-2016, Saat: 01:49
Son Yorum: SİNANSOYLU
  3ds Max Renk Problemi yardım Ghostcastle 1 178 22-03-2016, Saat: 23:02
Son Yorum: İbrahim Baş
  connect problemi Ghostcastle 8 275 19-02-2016, Saat: 17:34
Son Yorum: Ghostcastle
  render problemi tkyoqzhn 1 153 03-02-2016, Saat: 17:45
Son Yorum: İbrahim Baş

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.