Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sizce bu material olmuş mu?
#1
Çay bardağı ve çay denemesi yapmak istedim.
Sizce olmuşmudur?

[attachment=4267]
[attachment=4269]
[attachment=4273]
Ara
Cevapla
#2
bence bardağın orantısında sorun var.. göze hoş görülen çay bardağı orantısı aşağıdaki gibi olmalı (deseni hariç tabi :) )

[attachment=4281]

Bir de segment sayısını çok az tutmuşsun hem bardakta hem de tabakta vertexler sayılıyor. Bunları modelleme aşamasında doğru yerlere kontrol loop'ları attıktan sonra turbosmooth verirsen yumuşacık olur.
Çay materyali de ton olarak belki 1-2 derece açık olabilir böyle koyu geldi bana.

Eline sağlık
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#3
Dediklerini yapmaya çalıştım . Yalnız çay materialini dışardan aldım değiştirmeye uğraşmama rağmen şeffaf hale getiremedim.

En son hali 5 PASS:

[attachment=4283]
Ara
Cevapla
#4
ellerine sağlık bence daha iyi görünüyor..
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#5
genel olarak gayet başarılı bir render. Gözüme takılanlar ise şunlar. 2. resimde bardak üstlerinin köşeler görünüyor ve cam kalınlığı çok fazla. Yansımayı gayet iyi vermişsiniz. Ama ışık ayarları biraz sorunlu. En sorunlu olan kısım gölgeler. Bardaklar sanki havada duruyor. Arka planda kullanılan pencerenin çözünürlüğü dikkat çekecek kadar düşük. Çalışmada ki bütünlüğü bozuyor. Ancak çözülmeyecek şeyler değil. Daha başarılı işlerinizi görmek isteriz. Saygılarımla
Cevapla
#6
sagolun.

Işık konusunda şunu söyleyebilirim renderda ışık yok. Env. Map kullandım yanı gölge olması da imkansız.

ışık kullandığım sahnesi bu:


[attachment=4314]
Ara
Cevapla
#7
Teknik düzeltme : env.map kullanıldığında da gölge olması imkansız denilemez.
Env.map de güneş içeren bir görüntü veya parlak ışık kaynağı varsa, yine aynı şekilde yumuşak veya sert gölge üretir. Env.map sıfır gölge üretir diye bir ezber yok.
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#8
Cümleyi eksik kullanmış olabilirim. Sizin bahsettiğiniz ışık kaynağı ile objenin kendi arası etkileşim sonucu oluşan gölge değilde , ışık kaynağı ile 2 obje arasında oluşan etkileşim sonucu ortaya çıkan gölgeden bahsetmiştim. Bu bahsettiğim gölge için açı v.b. şeyler lazım birden fazla obje olduğunda şans eseri oluşabilecek bir gölge değil.
Ara
Cevapla
#9
Ben anladım aslında da yine de açıklık getirmek isterim, "şans eseri, tesadüfen oluşan gölge" diye bir kavram yoktur, render motorlarımız bir ışık simülatörüdür. Tanımlanan ışık parametreleri neyse, oluşan çıktı buna endekslidir.
Bu parametreler gölge için de geçerli. Environment map aydınlık piksel içeriyorsa ışık kaynağıdır, gölge yaratır. Net olması açısından photoshop'ta şöyle bir spherical environment map hazırladım (çok basit şekilde siyah üstüne beyaz) :


Bunu 8 tuşuna basarak sahneye env.map olarak atadım sadece multiplier değiştirdim.

Ve açısını değiştirerek test renderlar atıyorum, düşen gölgeye bakın (bu arada sahnede başka hiçbir direkt ışık kaynağı tur, yok sadece env. map )







Buradan da görülebileceği gibi tesadüfi gölge yok, dış görünüme hangi resmi, hangi hdri atarsanız atın, içerdiği piksellerdeki ışık bilgisi, sahneye (farkedilsin veya farkedilmesin) gölge hesaplaması gerçekleştirir.
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#10
Burada obje sadece kendi üzerinde değil 2 obje arasıda gölge oluşturmuş . O zaman otomatik bir ışık kaynağı oluşturuyor demek ki.
bilgi için teşekkurler.
Ara
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Jpeg ve Slate Material Farklı Görünmesi Önder Kabataş 1 116 24-10-2016, Saat: 01:43
Son Yorum: gürkan
  Hazır Material Gri Sorunu serebro 2 191 21-01-2016, Saat: 22:43
Son Yorum: serebro
  Get material problemi shylmz 0 136 22-12-2015, Saat: 12:57
Son Yorum: shylmz
  Mental Ray Material Library Sorunu zgonacy 5 538 27-08-2015, Saat: 16:35
Son Yorum: zgonacy
  Material browser bitmap problemi Aydın ZENGİNOL 0 154 02-07-2015, Saat: 17:44
Son Yorum: Aydın ZENGİNOL

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.