Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solidworks'dan 3DSmax' a en kolay yol nedir.
#1
Bi arkadaşımın Solidworksda modellediği bi makineyi 3dsmaxda render almam gerekiyor arkadaşlar. Solidworksdan IGEs formatında export olarak geldi dosya ancak 3dsmax a import ettiğimde ve editpolye çevirdiğimde bir sürü gereksiz üçgen poligonlar oluşuyor. Quadrify yapınca da olmadık yerleri siliyor. Mecburen editable poly yapmam lazım çünkü turbosmooth yapmam gereken yerler var.
Daha önce bu şekilde bi deneyimi olan var mı, Sollidwokstan 3dsmax a en başarılı şekilde hangi formatta export-import yapabiliriz.
Cevapla
#2
ben şahsen bugüne kadar ihtiyaç duymadım ama belki şöyle bir şey olabilir. Meshlab isminde opensource bir program var, bununla solidworks STL formatından --> OBJ formatına export alıp, OBJ yi mesh olarak 3dsmax e import edip sonrasında da Quad poligon yapı için belki aşağıdaki yöntemi kullanabilirsiniz :

Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#3
Zbrush a atıp oradan düzeltilebilir.
Cevapla
#4
Solidworks kullanıcısı olarak ben tüm çizimleri 3ds max aktarırken export olarak .STL olarak exportuyorum bu güne kadar hiç sorun yaşamadım gerek exportta ve gerekse 3ds max importta

Yanlız şuna dikkat edin export sırasında

exporttan önce bir klasör oluşturun sebebine gelince ben genete tüm parçalarımı montaja alıyorum ordan exportlarken klasörümü seçiyorum çünkü oluşturduğum obje diyelim 20 parçadan oluşuyorsa o parçalar exportlamada 20 parça şeklinde exportlanıyor

3ds max programında units cm veya mm hangisini kullanıyorsanız solidworksten export ederken stl özelliklerinden cm veya mm olarak seçin

Şimdi siz 3ds max te bu objeleri çağırdınızmı sahneye geldimi sakın döndürmeyin

Neden ?

Tüm objeleri import ile alınca solidworks uzayda durduğu gibi duracaktır

Şimdi tüm import işlemi bitince artık tüm parçalarınızı 3ds max te seçip istediğiniz gibi döndürebilirsiniz..

Kolay gelsin.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#5
Çok teşekkürler. STl olarak istedim dosyayı bir de öyle deneyecem. AYrıca 3dmax import seçeneklerinde solidworks part ve assembly dosyası gördüm. O seçenekleri hiç kullandınız mı acaba?
Cevapla
#6
solidworks part ve assembly bunları kullanmadım ama eğer sadece render alacaksanız hani 3ds max te animasyon vs kullanmayacaksanız direk render alacaksanız ve bu endüstriyel render tarzı birşey olacaksa yani sadece makinanın renderi olacaksa direk solidworks montaj dosyasını atsın siz bunu keyshot ile açabiliyorsunuz ve yine bir tüyo vereyim size keyshota aldınız aldıktan sonra keyshottan export yapın obj olarak direk 3ds max veya benzeri 3d görselleştirme programlarındada açabilirsiniz. Dodgy
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#7
Orhan Bey çok teşekkürler ilginize gerçekten. Bi arkadaşa yardım olarak yapmaya çalışıyorum bende bu işi. O 3dsmaxtan anlamıyor bende SW den anlamıyorum :). AMa keyshota baktım hakikatten import seçeneklerinde sw assembly varmış. Ordan yaparım büyük ihtimalle. Son bişey sorsam; keskin köşeleri hafif yumuşatmak isityorum 3dsmaxta yani bi turbosmooth la hallolacak tabi kenarları swiftlooplarla hallolacak normalde ama işte sorun burda çıkyor 3dsmaxa geçince objeler quad değil triangle oluyor ve doğal olarak swiftloop imkanı kalmıyor. Yada olmazsa sw çizen arkadaş yapacak herhalde o keskin köşeleri. ANlatmak istediğimi aşağıya örneklmeye çalıştım.
[attachment=2822]
Cevapla
#8
Merhaba Aydın bey yardımım dokunursa ne mutlu sorunuza gelecek olursak .

Aydın bey solidworks,catia veya benzerlerinden 3ds max aktarılan objeler editable mesh olarak gelir yani poligon yapısında değildir ve hatta bazıları çok tutarsız gelir dokununca bozulur şimdi onları yuvarlamaya kalkarsanız mutlaka bozulacaktır bence dokunmayın hiç ellemeyin en mantıklısı arkadaşınıza söyleyin solidworkste radyusten radyus parametresini büyütüp atsın size inanın onla uğraşmaya değmez sıkıntı yaşarsanız siz yazın çözüm yolu bulmaya çalışalım Dodgy
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#9
Aydın bey Quad yapı için yardımcı olabilecek bir yöntem yazmıştım aslında, editable mesh olarak düzgün gelmesi için MeshLab kullanın, akabinde Quad'a çeviren video yardım dosyasını da göstermiştim. Belki uğraşmak istemediğiniz için yanıtımı dikkate almak istememiş olabilirsiniz, yine de kolay gelsin.
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#10
selant07, post: 113639, member: 31184 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Aydın bey Quad yapı için yardımcı olabilecek bir yöntem yazmıştım aslında, editable mesh olarak düzgün gelmesi için MeshLab kullanın, akabinde Quad'a çeviren video yardım dosyasını da göstermiştim. Belki uğraşmak istemediğiniz için yanıtımı dikkate almak istememiş olabilirsiniz, yine de kolay gelsin.
Selant07, meshlabı indirdim ama kurmaya fırsta olmadı daha. videoyuda izledim öylece kald. Orhan bey solidworks kullanıcısıyım deyince onun dediklerine yöneldim. Senin de yardımın için çok teşekkürler. sw işinde olmasa bile meshlab çok faydalı bi programa benziyor mutlaka deneyecm onu.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3dsmax vray ayarları yardım cerkestorunu 2 165 28-09-2016, Saat: 12:12
Son Yorum: boraevgar
  Solidrock tam olarak nedir ? dennis88 5 1,419 14-08-2016, Saat: 23:45
Son Yorum: kubraa
  3DSMAX physque modiferi bysiverekli 0 139 10-08-2016, Saat: 21:12
Son Yorum: bysiverekli
  3DSMAX Atlasmap ? bysiverekli 0 201 01-08-2016, Saat: 01:56
Son Yorum: bysiverekli
  3DSMAX kutuyu nasıl dolduracaz ? Aydın ZENGİNOL 9 447 13-06-2016, Saat: 02:33
Son Yorum: kjum

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.