Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tuhaf bir "kaydetme" sorunu
#1
Üzerinde çalıştığım son projede şöyle tuhaf bir durum var. Başlarda böyle bir sorun yoktu ama ilerleyen zamanlarda birden bire çıktı ve tahminen sorunun nedenini bulmama rağmen sorunu ortadan nasıl kaldıracağımı bilmiyorum.
Sweep modifier'ı kullanmak için varolan bir hazır modeldeki tacın profilini almıştım. Başlarda biraz kaydetme süresi uzamıştı ama bunu çalışmanın büyüklüğüne vermiştim. Bu profili aynı mekanın birkaç farklı çiziminde daha kullandım fakat gittikçe kaydetme süresi uzamaya başladı. Profilin ölçüsünü değiştiremiyordum (başka bir konuda sormuştum), bu yüzden üzerinden yenisini çizip küçültüyordum ama bu 17 verteksli(6X6cmlik) profil çizimden silsem bile birşekilde çizime etki ediyor ve 30-50mblık bir çalışmayı 5 dakikada kaydediyor.
Sırf denemek için, boş bir sayfaya rectengle ile bir çerçeve çizip kendim uyduruk bir profil oluşturup sweep ile bunu koydum. Sorun sweep'den kaynaklanmıyor. 1sn'de çizimi kaydediyor ama başka bir çizimden yada ayrı olarak kaydettiğim bu profili çağırdığımda anında 30sn'ye çıktı (ekranda sadece bir çerçeve var).
Bunu hiç kullanmadığım çizimlere bakıyorum hiçbir sorun yok. Obje ayarlarına bakıyorum bağlantılı birşey varmı diye bakıyorum hiçbirşey bulamıyorum.
Daha önce böyle birşeyle karşılaştınızmı?


Cevapla
#2
Dün çok uzun bir araştırmadan sonra sorunun ne olduğunu buldum. Sebebinin ne olduğunu bilmiyorum ama 2009 versiyonuna kadar olan sürümlerde olağan olan bir durummuş. 2009'dan sonra özellikle 2012 sürümünden itibaren bu sorun ortadan kalkmış.

Buna bir tür "virus" diyende var birşekilde kendi kendine oluşan bir yazılım problemi de. Kendini gösterme şekli; basit bir çizimin kayıt büyüklüğünü normalin 10misli büyütmesi, kaydetme (save) süresini 3-4-5-10 dakikalara kadar uzatması. Özetle bir sebepten "dopesheet" altında "Max MotionClip Manager" içinde çok miktarda notetracks satırı yazması.

Çözüm olarak "motion mixer cleanse" adında bir script öneriyorlar ama bunu ben bulamadım. Script olarak dosya halinde değilde yazılı satır halinde bulabildim. Yinede scrtipspot sitesinde "Cleaner" adında henüz kurmadığım ama önerilen bir cleaner var-ki aynı autocad'deki "purge" komutu gibi gereksiz ,kullanılmayan layer, obje, verteks, polygon vs gibi şeyleri kaldırıyor. (nasıl yüklendiğini ve kullanıldığını birisi anlatırsa çok makbule geçer)

http://forums.cgarchitect.com/61106-long...post307171

Burada konu ile ilgili konuşmalar, muhtemel çözümler ve diğer ilgili forum konularına linkler var. Bu sayfadaki komut dizini sanırım iş görüyordur ama ben buradan yola çıkışla ulaştığım bir başka başlık altındaki şu satırı kullandım;

I've found the solution !!!! None of the above works, not even a scripts with my 2012 max x64, so the solution is just type in command : trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track = copy trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track
and after this : gc()
Just for a seconds everything will be clear, its like command purge in Auto CAD..

sol alttaki komut satırına [I]trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track = copy trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track
kopyalayıp yapıştırın ve enter yapın, ardından gc() yazın ve enter yapın.
tahminen şu da aynı işi görüyor;
while (numNoteTRacks TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager > 0) do deleteNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager (getNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager 1
[/I]

İşe yaradı ve 50bin polygonluk basit bir çizimdeki 5 dakkikalık kayıt süresi sorunu çözüldü. Tekrar edip etmeyeceğini şimdilik bilmiyorum fakat "long save problem" arama cümlesi ile benzer konu başlıklarına ulaşmak mümkün.

Bu arada okuduğum bir püf noktası, utilities>Reactor>collision altında göreceğiniz "clear" komutu ile sahnede temizlik yapmak mümkün.

Önerilen bir başka script'de garbage collection adındaki script. Purge mantığında çalışıyor yine. Bunuda henüzkurmadım fakat scriptspot'da mevcutmuş.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3ds max Render Sorunu rine 2 42 Dün, Saat: 03:05
Son Yorum: rine
  Smooth sorunu rine 2 49 05-12-2016, Saat: 01:58
Son Yorum: rine
  vray 2016 ışık ve kamera sorunu SoulHunter_06 9 480 20-11-2016, Saat: 10:54
Son Yorum: ODDOonur
  3ds max Zoom+Açı sorunu rine 7 181 06-11-2016, Saat: 12:55
Son Yorum: rine
  Materyal Sorunu Lütfen yardım darkeagle56 9 250 08-10-2016, Saat: 23:00
Son Yorum: darkeagle56

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.