Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uvm problemi
#1
arkadaşlar
bir yüzeyde iki ayrı poligon üzerine iki farklı bitmap ile kaplam yapmak istiyorum. resim farklılığından dolayı uvm uyguladığımda biri diğerini bozuyor ne öneriyorsunuz
saygılar
kenan elmas
Cevapla
#2
Editable poly ile aticagin yüzeylerin material idsini belirle birine 1 birine 2 ver mesela sonrada multisub object ile bunlara resimleri ata ardındanda uwmap modiferını attığında map channel kısmı 1 gelir bunla 1. resmi düzenlersin üzerine bir uvmap daha at onunda map channelını 2 yap 2.resmi düzenle.. umarım anlatabilmişimdir muhaha
Cevapla
#3
Material İd kullandınız mı acaba ? ön yüzey 1 arka yüzey 2 varsayım olarak söylüyorum daha sonra id 1 olana atın ve uvm deneyin
Cevapla
#4
panubis3d, post: 80398, member: 8651 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Editable poly ile aticagin yüzeylerin material idsini belirle birine 1 birine 2 ver mesela sonrada multisub object ile bunlara resimleri ata ardındanda uwmap modiferını attığında map channel kısmı 1 gelir bunla 1. resmi düzenlersin üzerine bir uvmap daha at onunda map channelını 2 yap 2.resmi düzenle.. umarım anlatabilmişimdir muhaha
cevap için teşekkürler
Cevapla
#5
Kenan bey size kolay ve zahmetsiz bir yöntem söyleyeyim diyelim bir kutunuz var her yüzeye farklı bir kaplama atıp uwv uygulayacaksınız bu çok kolay .
1-kutunuzu convert editaple yapın poligon mod yüzeyi seçip kaplamanızı atın uvw ile düzeltin.
2-Şimdi kutuyu yine CONVERT EDİTAPLE POLY yapın
3-Şimdi yine farklı bir yüzeyi seçin materyali atayıp poligon mod yüzeyi seçip kaplamanızı atın uvw ile düzeltin.

Bu oluşan modelinizi farklı bir sahneye merge etseniz dahi bozulmayacaktır.

Kolay gelsin.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#6
Orhan Bey teşekkürler
evet daha kolay bir yol yanlız galiba dezavantajı bir sefer ayarladınmı önceki uvm geri dönemiyoruz galiba. ama kolay bir yöntem teşekkür ederim.ancak materyal ID kullanımınıda öğrenmen lazım tekrar teşekkür ederim
kenan elmas
Cevapla
#7
j4ck, post: 80400, member: 8680 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Material İd kullandınız mı acaba ? ön yüzey 1 arka yüzey 2 varsayım olarak söylüyorum daha sonra id 1 olana atın ve uvm deneyin
üstat j4ck
materyal ıd yeni öğrenmeye çalıştığım bir konu Orhan bey pratik bir yol verdi ama ,materyal ıd metodunuda öğrenmeye çalışıyorum.
cevabınız için teşekkürler
Cevapla
#8
bu dediklerimi yaptıktan sonra boş bir slotu damlalıkla objeye tıkla sana hazr id leri ilede verir.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#9
box ı editable poly yaptıktan sonra polygon modunda her yuzeyıne ayrı bir ID verin (poligon modunun en altında)
multisub mataryelden kac yuzeyıniz varsa o kadar ID olusturun ve daha sonra multisub. materyeli tutup kutunun üzerine surukleyın atadıgınız ID ye gore ve multisub daki ID lerinize gore box ın 4 yuzeyıde kaplanacaktır.
Kontrol etmek için de yine box secili iken uvw map uygulayabılırsınız örneğin 1. yuzey için uvw map parametleri alltından ID kısmına 1 yapın o yuzeyı kontrol edin
daha sonra tekrar bir uvw map uygulayın ve bunun da ID numarasını 2 yapın ve 2. yuzeyınızı kontrol edin
uvw map i dilediğiniz kadar uygulayabilirsiniz ID numaralarınıza göre
bu işlemlerin geri dönüşümü mümkündür
Cevapla
#10
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Sıralamak,döndürme problemi Aytac A. 10 358 14-06-2016, Saat: 14:36
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  3ds max skin 3d vector problemi eeeguray 1 215 14-06-2016, Saat: 01:03
Son Yorum: kjum
  Kapı Ve Pencere Problemi Ghostcastle 3 230 18-04-2016, Saat: 01:49
Son Yorum: SİNANSOYLU
  3ds Max Renk Problemi yardım Ghostcastle 1 177 22-03-2016, Saat: 23:02
Son Yorum: İbrahim Baş
  connect problemi Ghostcastle 8 274 19-02-2016, Saat: 17:34
Son Yorum: Ghostcastle

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.