Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vray öğrenmeye çalışıyorum :)
#1
Günlük bir kaç saat vray çalışıp, öğrendiğim şeyleri etüt etmek için hazır sahne veya modeller ile denemeler yapacağım. Elimden geldiği kadar render sürelerini düşük tutmaya çalışmak işime gelir. Ayrıca anlamadığım yerleri sormayı istiyorum. Umarım cevap veren olur (daha önce sorulmuş soruları elbette netden araştıracağım. Bulamadığım veya mantığıma ters düşen saçma soruları sormak istiyorum)

not: bir kaç sene önce ufak bi öğrenme denemem olmuştu fakat bu şekilde etütler yapmamıştım. Aşağıda her ne kadar ilk deneme desemde, geçmişten aklımda kalan şeyler olmuş ve zaten yeni öğrendiğim şeyleri, farklı sahnelerde denemeye çalışıyorum.

ilk deneme: materialleri daha sonra düzgünce çalışacağım. Şimdilik biraz kalitesizler, önceliğim ilk başlarda ışık ve render. Amacım bahane üretmek değil. Birazcık ısındıktan sonra, yüzeyselde olsa materyalleri daha iyi öğrenmeye çalışacağım 


Sahne ve kaplamalar blendswap sitesindeki "terry12260201" adlı kullanıcıya aitdir. Sahneyi indirmek isterseniz bağlantı = http://www.blendswap.com/blends/view/74818


Saçma bir sorum olacak:
Şöyle bir aydınlatma ne kadar doğrudur? Keskin gölgeler almak istemiyordum. Dışarıya güneş eklediğimde, içeriye doğru ışık vururken, pencerelerdeki tahtaların gölgeleri de düşüyordu. Ben bu gölgelerin oluşmasını istemiyordum. Bu durumda böyle bir aydınlatma yanlış mıdır?
Yani belirli fizik kuralları dahilinde mi aydınlatma yapmam gerekiyor, bunu anlamaya çalışıyorumda. Yoksa önemli olan sonuçmudur. Cevaplayan olursa sevinirim.




not: öğrendikçe, etütleri eklerim.

teşekkürler.
Cevapla
#2
Bence çok hoş olmuş. Elinize sağlık.
Cevapla
#3
Teşekkürler.

Nedense çok yüzeysel öğreniyormuşum gibi geliyor. Belkide material kısmını atladığım için böyle hissettiriyordur. Bu duygularım değişir umarım :)

Bugünün denemesi : ışık ve perde ile ilgili oldu (kaplamalar yok)



01.jpg  02.jpg


Sahne (ve modeller) blendswap sitesindeki "7hady" adlı kullanıcıya aitdir. Sahneyi indirmek isterseniz bağlantı = http://www.blendswap.com/blends/view/78693
Cevapla
#4
Elerinize sağlık. Denemeler ve git-geller bu işin mantığını öğrenme konusunda çok önemli.. Doğru yolda olduğunuza inanıyorum. Ellerinize sağlık.
Cevapla
#5
Önemli olan sonuç olduğunu düşünüyorum. Render istediğiniz gibi görünüyorsa sorun yoktur. Aksi veya farklı bir durum belirtmediğiniz sürece çalışmalarımızı gerçek hayatla kıyaslayarak gerçeklik durumunu değerlendiririz, render motorlarının asli amacı bu gerçekliği sağlamak diye düşünüyorum. Bir mutfak sahnesi düşünün masada tabaklar var ama bu tabaklardan bir tanesi havada duruyor; gerçekçilik anlamında doğru değil çünkü tabağı masaya hizalamayı unuttuk ama çalışma başlığını uçan tabak olarak değiştirirsek evet çalışma doğru...
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Watch referans resim doğrultusunda ilerlemeye çalışıyorum bilal 28 626 05-03-2016, Saat: 17:15
Son Yorum: Aydın ZENGİNOL
  robot vray mahirsword 11 1,100 11-06-2014, Saat: 00:20
Son Yorum: kaan burakoğlu

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.