Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yatak Odası
#1
Merhabalar,
Bitki ve koltuk hazır modeldir (Koltuk pek olmadı gibi sanki).  Öndeki beyaz kumaşa kalınlık vermeyi unutmuşum. O yüzden yerdeki kısmı kağıt gibi görünüyor :) 3ds max 2016, Vray, Ps5 kullanılmıştır.Render süresi 1 saat civarıdır. Olumlu-olumsuz yorumlar için şimdiden teşekkürler.





Cevapla
#2
Çalışma görsel olarak hoş duruyor, gidişat iyi bir yöne.. İç açıcı bir oda, sanki tatlı bir bahar sabahı gibi..
Yalnızca şahsi göz zevkime istinaden biraz post-production eksiği var.

* Photoshopta biraz kontrast verilebilir..
* Exposure (pozlama) çok hafif artırılabilir..
* Odaya bir ucundan güneş ışığı vursa, yarattığı etki daha hoş olabilirdi (eleştiri değildir)

Ve gözüme takılan bazı şeyler :

- Tavan yüksek tuttuğun için başucu resimleri biraz daha yukarıda olabilirdi, duvarı ortalayabilirdi.. Resimler üstünde anlamsız bir boşluk kalmış.
- Tavan kenarına döşenen kartonpiyer bence zayıf kalmış, biraz daha göz doldurabilirdi, daha haşmetli birşeyler odayı doldururdu, bu oldukça ince görünüyor.
- Koltuk üzerine yönlendirilmiş ışık bana sorgu odasını hatırlattı, çok anlamlı gelmedi ama neden olmasın, olabilir.. Sadece o lambanın kaplaması anlaşılmıyor, hem şapka kısmı hem de ayakları.
- Odada insan faktörünü çağrıştıran öğe yok, bir kitap, bir terlik, bir havlu, bir gözlük, bir bardak su, insan yaşamına dair birşey.. Koltuğun üzerine atılmış bir tişört bile olabilirdi.
- Kütük şeklinde olan başucu saksı masası uv map açısından gözüme biraz geniş göründü, büyük kaçmış sanki kaplama..
- Bu kütük, aynı zamanda kaplama kanallarında az miktarda bump, reflection ve glossiness map kullanılırsa daha iyi bir sonuç verirdi (belki de kullanıldı ama yumuşak aydınlatma sebebiyle kendini göstermemiş olabilir)
- Bu arada sahneye atılan ışıklar gündüz ortamında bile az miktarda sıcak tonlarda açılırsa, hoş bir görüntü yaratıyor.. Belki denersin..

Eline sağlık ve iyi çalışmalar..
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#3
SELANT007, post: 117441, member: 33531 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Çalışma görsel olarak hoş duruyor, gidişat iyi bir yöne.. İç açıcı bir oda, sanki tatlı bir bahar sabahı gibi..
Yalnızca şahsi göz zevkime istinaden biraz post-production eksiği var.

* Photoshopta biraz kontrast verilebilir..
* Exposure (pozlama) çok hafif artırılabilir..
* Odaya bir ucundan güneş ışığı vursa, yarattığı etki daha hoş olabilirdi (eleştiri değildir)

Ve gözüme takılan bazı şeyler :

- Tavan yüksek tuttuğun için başucu resimleri biraz daha yukarıda olabilirdi, duvarı ortalayabilirdi.. Resimler üstünde anlamsız bir boşluk kalmış.
- Tavan kenarına döşenen kartonpiyer bence zayıf kalmış, biraz daha göz doldurabilirdi, daha haşmetli birşeyler odayı doldururdu, bu oldukça ince görünüyor.
- Koltuk üzerine yönlendirilmiş ışık bana sorgu odasını hatırlattı, çok anlamlı gelmedi ama neden olmasın, olabilir.. Sadece o lambanın kaplaması anlaşılmıyor, hem şapka kısmı hem de ayakları.
- Odada insan faktörünü çağrıştıran öğe yok, bir kitap, bir terlik, bir havlu, bir gözlük, bir bardak su, insan yaşamına dair birşey.. Koltuğun üzerine atılmış bir tişört bile olabilirdi.
- Kütük şeklinde olan başucu saksı masası uv map açısından gözüme biraz geniş göründü, büyük kaçmış sanki kaplama..
- Bu kütük, aynı zamanda kaplama kanallarında az miktarda bump, reflection ve glossiness map kullanılırsa daha iyi bir sonuç verirdi (belki de kullanıldı ama yumuşak aydınlatma sebebiyle kendini göstermemiş olabilir)
- Bu arada sahneye atılan ışıklar gündüz ortamında bile az miktarda sıcak tonlarda açılırsa, hoş bir görüntü yaratıyor.. Belki denersin..

Eline sağlık ve iyi çalışmalar..
Teşekkürler yorumların için. Hepsini dikkate alacağım. Işık konusunda ben hep bu tonları sevmişimdir. Ama dediğiniz gibi biraz sıcak tonlarda daha güzel etki bırakabilir. İnsanların beğenisini göz ardı edip ' Bu benim zevkim, ben böyle seviyorum' dersem o zaman neden burda yayınlıyorum değil mi? Önerilerinizi tek tek uygulayacağım. Tekrar teşekkürler. (Bu arada diğer çalışmalarımda da önerilen, eleştirilen yerleri düzeltmeye, eksiklerimi gidermeye çalışıyorum. Ancak düzelttiğim çalışmaları tekrar tekrar burda yayınlamıyorum. Yenileri yayınlayıp çalışma sayımı arttırmaya çalışıyorum. Eleştirmeye eksikleri söylemeye devam edin lütfen. Hepsini göz önünde bulunduruyorum)
Cevapla
#4
Işık konusunda itirazım yok, bu tonlar bu renk kombinasyonuyla zaten gayet güzel gidiyor, sadece kontrast yakalamak için sahne genel aydınlatma tonunu hiç değiştirmeden, aplik, abajur, masa lambası gibi ışıkları sıcak tonda bölgesel aydınlatma yakalayacak şekilde açarsanız, güzel bir ambiyans yaratıyor, harman oluyorlar.. Stüdyo aydınlatması gibi düşünün bir taraftan sıcak ton, bir taraftan soğuk ton ışık veriyoruz ve hoş bir sentez oluyor. Yoksa aydınlatma zevkine ve tonuna karışmak zaten eleştiri olamaz, o bir tercihtir. Umarım anlatabilmişimdir.
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#5
Bu arada ambient occlusion pass kullanmayı biliyor musunuz ?
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#6
1- zemindeki ahşap materyal bump fazla kaçmış.
2- yatak ahşap alt yatay kısım uvw map yanlış ahşap dikine değil yatayına olmalı idi .
3- yatakta kullanılan ahşap kaplama azda olsa üst yüzey işlemi yapıldığından ötürü (vernik) yansıma olması gerekir fazlaya kaçmadan bu görüntüde presten alınmış zımparası yapılmış üst yüzey işlemi yapılmamış gibi duruyor.
4-Saksı altındaki kütük sehpanın üstüne bu kaplama eklenip http://www.textures.com/download/woodends0022/4603
hafifte keskin kenarları zımpara kırığı olsa chamfer ile daha güzel olur. Çünkü ağaç kesildiği zaman makta kısmı böyle suyuna bir görüntü asla olmaz.

Emeklerine sağlık başarılar.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#7
ORHAN ALKAN, post: 117448, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:1- zemindeki ahşap materyal bump fazla kaçmış.
2- yatak ahşap alt yatay kısım uvw map yanlış ahşap dikine değil yatayına olmalı idi .
3- yatakta kullanılan ahşap kaplama azda olsa üst yüzey işlemi yapıldığından ötürü (vernik) yansıma olması gerekir fazlaya kaçmadan bu görüntüde preten alınmış zımparası yapılmış üst yüzey işlemi yapılmamış gibi duruyor.
4-Saksı altındaki kütük sehpanın üstüne bu kaplama eklenip http://www.textures.com/download/woodends0022/4603
hafifte keskin kenarları zımpara kırığı olsa chamfer ile daha güzel olur. Çünkü ağaç kesildiği zaman makta kısmı böyle suyuna bir görüntü asla olmaz.

Emeklerine sağlık başarılar.
Haklısınız, bunlar gözümden kaçmış. Yorumlar için teşekkürler.
Cevapla
#8
SELANT007, post: 117445, member: 33531 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bu arada ambient occlusion pass kullanmayı biliyor musunuz ?
Şimdi videolarını izledim. Her zaman kullanılmalı mı ? vray içinden mi yoksa ps de birleştirerek mi daha iyi sonuç verir ? Aklımda deli sorular:)
Cevapla
#9
Şimdi forumda ilgili bir konu buldum. Arkadaşlar baya açıklamış sağolsunlar.
Cevapla
#10
Ambient occlusion kenar kesişimlerde gölge etkisini veren render elementi. Bunu post aşamasında kullanıyoruz. Yaygın olarak "Multiply" modunda opacity kısarak mevcut renderın üstüne atılıyor. Daha koyu kenar gölgeleri oluşturuyor.
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Otel odası ilk çalışmam okalp 7 166 05-12-2016, Saat: 00:28
Son Yorum: A.Salih
  Yatak Odası rine 6 123 04-12-2016, Saat: 14:13
Son Yorum: rine
  Yatak odası SoulHunter_06 4 315 28-03-2016, Saat: 12:09
Son Yorum: SoulHunter_06
  Yatak Odası umuut1 5 270 12-02-2016, Saat: 23:13
Son Yorum: bbbalkisch
  Yatak Odası SoulHunter_06 0 170 18-01-2016, Saat: 19:48
Son Yorum: SoulHunter_06

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.